Gå til innhold

Kynnere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket først mandag at det var kynnere jeg hadde. Tror jeg har hatt slike før og uten at jeg har vært klar over hva dette var.

Fra jeg ble oppmerksom på dette til nå så har jeg hatt kynnere hver dag fra mandag til nå i dag, lørdag.

Til dere som har vært bort i dette selv.

Hvilke beskjed har dere fått fra jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Kan desverre ikke svare deg, men hvordan kjennes disse kynnerne ut? Tror jeg hadde det i hele går kveld skjønner du. Det gikk over når jeg lå i ro på sofa'n, men ble verre når jeg var oppe og gikk. Akkurat som at hele livmora er stiv liksom...som når en muskel er stiv. Nå er jo livmora en muskel å da, men....var det sånn?

Skrevet

Du kjenner det ved at livmoren blir helt hard. Jeg og kan ha flere etterhverandre, da blir magen hard så blir den myk for så å bli hard igjen.

Noen snakker om at man ikke bør ha formangen av de, men det er vel ulike meninger hos jordmødrene også.

Mange kynnere kan gjøre at livmorhalsen kan begynne å åpne seg, så eg skal kanskje være litt forsiktig. Men kynnere er en måte livmoren trener seg opp til fødsel, så det er helt normalt.

Skrevet

Så lenge de ikke er vonde eller regelmessige, så er det ingenting å bekymre seg over! :) Jeg hadde masse (også vonde) sist svangerskap og også denne.. Leste i dagboka mi fra sist at jeg hadde 3 vonde i timen i ca uke 21. Det var ingenting galt, men jeg var i en stressa situasjon noe som nokk var årsaken til kynnerne (de vonde) Stress og mye fysisk aktivitet kan gjøre at det blir værre..

Skrevet

man må bare slappe mer av. har masse kynnere, spesielt om kvelden er 22 uker på vei. er nå sykemeldt 100 % pga. kynnere og litt bekkenløsning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...