Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Å prøve å holde en nyfødt på 19 dager våken innimellom på dagen,sånn at hun kanskje sover bedre på natta?Hun virker ofte så våken på natt og seeeent på kveld...sovner ofte etter hver amming på dag.
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Nei, det er ikke dumt hvis du klarer det. Min erfaring er imidlertid at det er umulig, i og med at de nyfødte sover når som helst og hvor som helst uansett. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Ja,det er sant.Ikke sikkert det går:-) Men,verdt et forsøk kanskje.... HI
børdi Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 19 dager var vel kanskje litt drøyt, de er våkne i tide og utide når de er så små. Det går seg til etterhvert.. Tror neppe det hjelper å holde henne våken når hun er så liten, men ..
Hoppetussa Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Det er ikke riktig at jo mindre de er våkne på dagen, jo bedre sover de på natta. Faktisk er det viktig at de får sove godt, er de overtrøtte får de oftere dårligere søvn og våkner oftere. Det som er viktig, er at de lange søvnperiodene blir om natta, ikke om dagen, det er helt greit å vekke babyen på dagen hvis de lange søvnperiodene er da. Bra for ammingen også. MEn babyen din er jo ikke så gammel, kan jo hende det endrer seg fort.
KaMa Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Søvn avler søvn.... Babyen din er fremdeles veldig liten. Tror ikke du skal styre så mye med å få h*n inn i noe fast sovemønster enda. Men om du skal gjøre noe kan jeg anbefale å innføre rutiner. Selv ventet vi med dette til han var 7 uker, da begynte vi med nattstell osv, og da kom natten av seg selv.
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Ja, rutiner er viktig. Vi begynte å legge gutten i vogga i 11-tida på kvelden allerede da vi kom heim fra sykehuset. Det gjorde vi også med vår eldste. Begge har sovet hele natta fra første stund. Jeg tror det er lurt å vise babyen at det er forskjell på natt og dag, så om dagen er det ikke så dumt at det er masse lyder, lyst, at det er folk rundt og at det skjer mye. Om natten bør det være motsatt: Mørkt og stille og et fast soverom.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 Her er det motsatt, jo mer han sover på dagen, jo bedre sover han på natten. Sovner mye lettere på kvelden også om han ikke er overtrøtt. Så jeg lar han sove alt han vil jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå