Videlivi Skrevet 10. desember 2006 #51 Skrevet 10. desember 2006 For all del, la folk amme så lenge de har lyst! Jeg må bare nevne at det som jeg syns er ekkelt er når et barn krabber opp på mors fang og sier" mamma, du har så fine pupper" eller " jeg vil ha pupp" Selvfølgelig finnes det unntak med de som begynner å snakke tidlig, men de kan som regelt ikke forme setninger på samme måte som eldre barn. Syns det heller ikke er så sjarmerende med barn som går bort til sin mor og finner fram selv.... ( på kafe eller benk på kjøpesenter etc...) Har sett et barn som gikk bort til en annen dame og skulle finne fram "maten" der og... Jeg ammer selv, men syns ikke det er så koslig som alle skulle ha det til, men gjør det for at nurket skal få i seg det som er det beste for henne.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #52 Skrevet 10. desember 2006 Ekkelt eller ikke ekkelt, det er visst det store spørsmålet! Jeg fatter ikke at vi kan sitte her og diskutere hvorvidt det er ekkelt at barn ammes, eventuelt hvor lenge det er ekkelt at barn ammes. Jeg synes det er lavmål, rett og slett! Hvis jeg hadde tatt meg selv i å synes at det var ekkelt at jeg selv ammet, eller at jeg så andre ammet, hadde jeg da virkelig prøvd å gå i meg selv! Jeg hadde sagt til meg selv at "nå må jeg skjerpe meg!" Men neida, her er det visst heeelt legitimt både å synes- og å si at en synes det er ekkelt! Så lenge det er enighet om at det er sunt for barn å ammes, så synes jeg denne ekkelt-eller-ikke-ekkelt-diskusjonen er fullstendig malplassert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå