Gå til innhold

helgetwilight

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte ikke å se noen helgetråd her, så drister meg til å starte en bare for å si hei til alle sammen. Er i Tromsø på siste jobbreise før permisjonen begynner om to uker (juleferien teller inn i permisjonen), men teller nok mer ned til jul enn til permisjon akkurat nå! Hjem i morgen, gjett om jeg gleder meg!

Men nå skal jeg ut og se om jeg får tak i Dagbladet så jeg har litt å kose meg med utover dagen, deilig å være et sted hvor avisene faktisk kommer samme dag:)

Så stor klem til alle, håper formen er bra i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei :) Er innom en liten tur mens vi spiser frokost jeg og lilletrollet. Idag skal vi på julemarked sammen med mormor! Husflidslaget har julemarked, de selger rømmegrøt og julebakst, strikkesokker og nisser og alt mulig rart. Kjempekoselig :) På torsdag var vi på julegrantenning på nærbutikken, med nissetog og gratis pepperkaker og gløgg. Jeg angrer overhodet ikke på at vi flytta utover hit, slike ting er omtrent umulig å oppleve i storbyen! Over helga er det lucia-dag i barnehagen... jeg rekker jo overhodet ikke å bli utålmodig for noe fødsel jeg!

Skrevet

prøver å si god helg med venstre hånd siden hun spiser på høyre pupp...:) Alt man bare MÅ prøve...

Skrevet

Og alt man kan få til med én hånd og ungen ved puppen! Det er helt utrolig å tenke på... Hanne: skulle ikke egentlig snuppa ventet til i morgen? ka-ping: høres helt herlig ut med jul på landet. Her er jeg i storby og har juleshoppet til den store gullmedalje, så nå er det lite igjen. Er i grunn overraskende i rute her... I morgen går ferden endelig hjemover, gjett om det skal bli godt å komme hjem til mann og barn i morgen kveld:) Så to uker avslapping og nedtrapping og opptrapping til JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OK; er en liten smule barnslig når det gjelder jula...

Skrevet

Hehe, jo jeg har termin i morgen, istedet skal vi på vår første bytur:))

Skrevet

Sponge har rett - det er utrolig hva en venner seg til å gjøre med ei hånd/arm :) Forrige barselperiode ble jeg en kløpper til å tenke ut og lage en-hånds-mat, dvs mat som kunne spises enkelt og greit med ei hånd... Praktisk å ha ungen på puppen (i tvillingstilling) mens man hiver innpå noe for selv med den andre arma :)

Tenk at bestevenninna mi skal på bytur med babyen sin imorra! Det er helt utrolig rart å tenke på at du er blitt mamma :) Skulle ønske jeg kunne være litt nærmere... *snufs*... hormonell? Neeeeeida...

Skrevet

Simultankapasitet er bra i småbarnfasen, særlig når det er nr 2 som er på vei. Ser for meg lillebror på den ene armen som får pupp, holder bok og leser for storesøster i den andre armkroken samtidig som jeg gjør fornuftige knipeøvelser idet jeg kjenner at jeg er forferdelig tørst og telefonen ringer...

Skrevet

HJELP!!!!! Jeg skal bli tobarnsmor om 47 dager eller når lilleKnøttet finner det for godt å gjøre sin ankomst...

Skrevet

Tobarnsmor... hjelp... det høres litt skummelt ut syns jeg!

Skrevet

Pokker, har ikke msn på denne maskinen, og burde sikkert ikke innstallere det heller... Alt vel sørafør?

Skrevet

joda, her i hvert fall :) Kjøkkenet tar sakte men sikkert form. Gleder meg til å lage julemat på nykjøkkenet!!! Jeg har nemlig bestemt meg for at ditt tips til fødselsdato er ypperlig - her blir altså ingen fødsel før tidligst 27.des! Så det så :)

Skrevet

Godt å høre, det virker ordentlig koselig å planlegge julemat på nytt luksuskjøkken:) Svært velfortjent. 27. desember virker som en bra dag på meg også, men må jo innrømme at du nesten har klart å overbevise meg om at du kommer til å bli tobarnsmor før den tid. Selv har jeg fortsatt denne rare følelsen av at Knotten har tenkt å gjøre sin ankomst før 25. januar, men jeg stoler på at det bare er påvirkning fra alle her som ligger så langt foran meg i løypa... Seks uker og vel så det kan jeg nemlig trenge for å komme i orden til den store begivenheten!

Fant deg forresten ikke i dag - ble det utsatt? Eller har jeg sett feil sted?

Skrevet

Jeg fant meg heller ikke! Men dama SA det skulle være idag altså! Får prøve imorra... Sendte sms til et par informerte sjeler om at det ikke var noe likevel, men mista så fort tråden på hvem jeg hadde sent til så for å ikke å drive folk fullstendig til vanvidd med maset mitt så slutta jeg mens leken er god... dermed ble nok tydeligvis du en av de som ikke fikk beskjed...

har forresten funnet ut hvorfor jeg støkker sånn hver gang jeg ser bilde av deg - du ser AKKURAT ut som naboen min! Hun er kjempekoselig, og venter sitt første barn i februar. Og har altså et ansikt som er skummelt likt ditt...

Skrevet

Men jeg ser jo ikke egentlig ut som bildene av meg (i alle fall ikke de du har sett - tror jeg), så kanskje du kommer til å synes det er mindre støkkende når du treffer meg in person? Det jeg synes er morsomt er forresten at jeg engang tidlig i vårt "bekjentskap" sa noe om at du minnet om bestevenninnen min fra for ti år siden, som jeg delte leilighet med da - og dere er faktisk skikkelig like! Men så er heller ikke du særlig fotogen i følge deg selv, så jeg gleder meg til å dømme i virkeligheten:)

I alle fall: Jeg får _alltid_ høre at folk kjenner noen som ligner så veldig på meg, så jeg tror jeg har verdens vanligste ansikt...

Skrevet

åh bare vent - jeg er skikkelig uimotståelig in real life :) hihi...

nei du minner ikke om "noen jeg kjenner", men du ligner rett og slett skremmende mye på nabodama! dvs de to-tre bildene av deg jeg har sett ligner veldig på henne, hehe :) Du har jo fått tatt meg ganske mer nøye i øyesyn enn omvendt...

Skrevet

Svært sant - men det er desverre en av sidene ved å bli kjent med meg. JEg er nemlig skikkelig elendig til å bli tatt bilder av - det skjer sjelden og når det skjer ser jeg forjævlig ut. Så de bildene havner sjelden et sted de kan beskues... Men jeg har store planer om å oppdatere flickr-siden min i begynnelsen av permisjonstiden, så bare vent!

Jeg er selvfølgelig MYE vakrere i virkeligheten...

Skrevet

Har vært lite biming i det siste for min del - bare tittet innom sent om kvelden når twilighterne har lagt seg og det er liten vits i å skrive noe. Men har fått med meg at det er her det skjer - kan hverken skilte med å ha fått barn eller vært i avisa eller på tv :), så føler meg jo litt kjedelig og lurer på hva jeg skal skilte med. Må vel komme opp med noen gode skrøner..

Denne mystiske og for meg ukjente slimproppen ( SL ?) har satt seg litt på hjernen og gitt grobunn for skrekkblanede fantasier. Ser den for meg der plutselig etter et uskyldig dobesøk, splætter ut, manetaktig (med noen røde tråder i) glir den nedover låret og løper over badegulvet og inn under badekaret. Alvorlig bekymret starter jeg tråden " Var det slimproppen" på 3.trimester og får mange beroligende tilbakemeldinger. Trygg og forvisset om at det hele er over skal jeg til å ta meg en lang og varm dusj i det jeg oppdager at sluket er tett og hører en surklende svak latter....

(ok - har fått altfor lite søvn i det siste :)

Skrevet

Å, nå begynte jeg å tenke på Tom Robbins' feiring av "the first amoeba" - introduksjonen til "Even Cowgirls Get the Blues", der han snakker om hvordan den første amøben fortsatt er blant oss (siden de formerer seg v celledeling). "Den kan akkurat ha sklidd nedover låret ditt" - er det slik at den berømmelige slimproppen egentlig er en etterlevning fra amøbestadiet????

Merket forøvrig aldri at slimproppen gikk forrige gang, så det har jeg bekymret meg lite over. Så forresten her at noen lurte på hva de skulle gjøre med den, ta den med til sykehuset eller noe? Og kjenner meg veldig flink som lot være å svare at den burde man lime inn i "Mitt første album" til babyen....

Ooops! Der sa jeg det visst likevel. Har nok fått for mye søvn i det siste:)

Skrevet

hihi... skulle tatt seg ut... nei, slimproppen har jeg bekymra meg lite for jeg og. Men lurer litt gjør jeg jo sjølsagt... hehe :) men jeg lo godt av historien din, rahi!

det kan bli en interessant husmorferie i Stavanger, sponge - siden vi begge er så utrolig slående vakre mener jeg... dæng - får det travelt med å kvitte meg med de ekstra kiloene hvis jeg skal konkurrere med frøken støvletter-og-store-pupper fra Nord-Norges ytre langtvekkistan...

Skrevet

God natt, rahi!

k-ping: Hva pupper angår kan du nok fint konkurrere, har jeg skjønt, og støvlettene er bare en øvelsessak:) Gleder meg til husmorferien vår, jeg!

Huff, etter noen netter med relativt uforstyrret søvn til langt på dag (les: opp kl 08) er jeg jo så gira at jeg vel aldri kommer til å klare å sovne... Blir nok en lang natt...

Skrevet

sponge: hjelper lite med samme cup-størrelse og felles støvlett-fetisj når jeg leder med 30 plusskilo... dessverre er ikke stor rumpe regnet som like sexy i vesten som i enkelte afrikanske kulturer. Curses! Men det kan kanskje være praktisk å sitte ekstra stødig når en skal sitte på kafé på husmorferie og administrere spedbarn, fancy kafélunsj, forfriskninger, skrytebilder og håndvesker? Da har jeg faktisk en fordel, folkens, for dere skal jobbe hardt med sjokoladekick framover for å konkurrere med rævva MI! :D

Nattinatt alle twilightjenter, nå skal jeg legge meg og få bekreftet at disse regelmessige sammentrekningene i livmora jeg har hatt den siste halvtimen nok en gang bare er tullekynnere. Tull og fjas fra ende til annen - kroppen min bedriver så mye sludder og pølsevev at jeg kommer ikke til å merke at fødselen er igang før det er for seint og jeg må føde på sofaen på jordmorkontoret...

Skrevet

Ha - rumpa mi er støddig nok, den! Kan bli en bra tur...

Det der med fødsel på JM-kontoret høres ikke dumt ut, for meg blir det nok plan alfa nå som jeg er _sikker_ på at jeg kommer til å bli tvunget til Bodø. Tar ingen sorger på forskudd, nei!

Så alle går og legger seg? Får vente på at Vims og Hanne logger seg på under "nattskift", da... Sov godt, alle sammen!

Skrevet

Lite liv idag gitt. I magen altså. Vi skal spise litt middag med 2-åringen før mormor og morfar kommer for å være barnevakt, og så stikker vil til jm for en sjekk. Ringte isted, og hun ville gjerne ha meg inn for å være sikker på at alt er i orden. Mest sannsynlig skyldes endringene i bevegelsesmønster at jenta har festa hodet, men greit å være på den sikre siden.

Jeg oppdaterer etterhvert :)

Skrevet

Bra du får sjekket det opp ka-ping, bedre enn en gang for mye enn en gang for lite! Venter spent på oppdatering! Alt er nok bra me lille nurket i magen :o)

Her har det vært en rolig helg. Var en liten tur innom jobb og skravlet i går formiddag, koselig å se både folket og omgivelsene igjen :o) Ellers har vi koset oss med god mat og tv...skjedd veldig lite her egentlig. Håper dere alle har hatt en finfin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...