Serial mom Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Bare lurte på åssen det sto til med deg,har ikke sett deg her på en stund! Går alt greit med hormon-kurene da? Jeg har havna her inne igjen, jeg,så da er jeg en sliter igjen(er forresten nesten aldri inne på sliter-forumet,har ikke så mye å bidra med der enda,og så kjenner jeg flest folk her) Faen,Ma i uke 11! Trodde virkelig det skulle gå bra,men nei. Er redd det skal ta like lang tid å bli gravid neste gang,så har fortsatt med utredninga. Har jo hatt jevne sykluser og EL,og håper det kommer raskt igang igjen. Skal inn til lap. etter nyttår en gang. Skulle hatt den nå på fredag,men avlyste jo da jeg ble gravid,så nå havna jeg bakerst i køa igjen. På Volvat anbefalte de at vi satt oss på venteliste til IVF,men min gyn.(offentlig) og ullevål var ikke helt enig,så må vel bare slite enda litt til. Håper egentlig på prøverør,få satt inn 2 egg,bære frem begge og så bare si stopp! Er så lei og sliten av dette barnetullet,det kommer til å ta flere år for oss å få de 3 barna vi ønsker(du er jo enda ung,du er jo "bare" 28,det er da gammelt synes jeg,vi har ikke ett eneste barn enda jo!) Forøvrig lurer jeg litt på hvem du er, jeg vet jeg hilsa på deg ho S&A på innflytterfesten,men det var jo flere jenter der! Ligner nicket ditt på det ordentlige navnet ditt? Isåfall husker jeg hvem du var,for da kommer du fra samme sted som meg og har vært sammen med en som heter Mattis! Men det er jo ikke sikkert at det var det som var deg da! Men er jo litt nyskjerrig da,vettu! :-) Skal prøve å dytte denna litt innimellom,ifall du dukker opp! Bare spent på åssen det går med deg,håper det snart blir din tur! Klem fra
MaybeMe? Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Kjære, kjære deg. Dette var veldig trist å lese du, hadde virkelig håpet du skulle slippe å ta den tunge turen tilbake hit. Jeg vet akkurat hvor tøft du må ha det nå. Når man blir gravid etter så lang tid er det jo nesten som et mirakel, og da føles det nok ekstra vondt å miste. Sånn følte jeg det iallefall. Man klarer ikke akkurat å tenke "det er jo bare å prøve igjen", når man brukte flere år på å få den lille spira til å sitte. Det er nok smart å ikke stoppe opp med utredningen selv om du ble gravid. Vi fortsatte utredning ganske fort etter at jeg mistet, og har denne uken fått beskjed om at min kjære har en permanent skade i testiklene, og at det er små muligheter til å forbedre kvaliteten. Prøverør anbefales.... Så da skal jeg prøve å overtale legene til å la oss sende søknad snart. Sist gang jeg prøvde, ble jeg bare sendt hjem med ny pergoresept og beskjed om å prøve noen måneder til. Blir veldig oppgitt over så motstridende beskjeder. Jeg er ikke så mye her inne nå, bare innom og leser hvordan det går med gamle kjente. Hmmmm, så vi er fra samme plass altså. ;o) Nordlending du også altså? Klarer ikke helt å huske deg fra festen, det irriterer meg litt for jeg er egentlig veldig god på navn og ansikter. Nicket og navnet mitt er veldig likt, og jeg var sammen med Mattis på videregående.... hehe. Gikk vi på samme skole? Får passe på at vi ikke avslører for mye om hverandre her, kanskje vi heller skulle snakkes på msn?? Adressen min er [email protected]. Du kan jo legge meg til eller sende meg en mail. Ble skikkelig nysgjerrig her. Vi er jo like gamle, nesten på dagen også. Ellers har jeg forresten IKM på tirsdag, er overbevist om at jeg ikke er gravid, og har bestemt meg for at jeg ikke vil på ny hormonkur denne måneden, basta! Jula vil jeg ha hormonfri, dessuten syns jeg det er rart at jeg ikke skal ha pausemåned fra pergo når alle andre har det. Sånn da er du oppdatert på meg! Masse varme klemmer til deg, håper du klarer å finne noen lyspunkter i denne tunge tida.
MaybeMe? Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Jeg ble så utrolig nysgjerrig på hvem du er, så håper du kommer innom med et lite hint snart. Måtte finne frem det gamle russebildet mitt med bilde av alle som gikk på trinnet mitt, men klarer ikke helt å plassere deg der. Kanskje vi ikke gikk på samme skole likevel? Minner ditt nick om navnet ditt? Gi meg et hint!!!
Serial mom Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2006 Huff da,så kjedelig beskjed å få ang. mannen din:-( Kjempefrustrerende at de sier det ikke er stort en kan gjøre heller. Men prøverør er jo ikke så gærnt da,ser kjempepositivt på det selv,ble litt glad når gyn. nevnte det,for da kan en liksom la skjebnen falle i andres hender ltt,slippe å gå rundt å lure på om man egentlig hadde EL,om tempen egentlig løy,at det ikke er EL-smerter en kjenner,om man traff rett dag,skjer det noe????? blir så jævlig lei,og en går konstant rundt og er nervøs for å få beskjeden om at andre en kjenner er gravid. blir jo glad på deres vegne,men å så lei seg fordi det føles "urettferdig"(du vet hva jeg mener) Fikk gladmelding fra 3 stk på to uker samme uke som jeg selv ble gravid,og det var så deilig å ikke føle bitterhet eller misunnelse! Den er selvsagt tilbake nå,og jeg føler meg så jævla tom innvendig! Hater dette! Håper dere får dette dere på venteliste snart da,det kan jo ta noe tid,føles dumt å ikke stå i kø engang! Det er jo ikke slik at en ikke kan melde avbud dersom en lykkes på veien dit!(de sa ca. 9 mnd venteliste offentlig her i Oslo) Skal dere søke offentlig eller privat? Bor du forresten i drammen,eller i nærheten? Vi flytter ut til Slemmestad etter nyttår,har kjøpt hus der,men melder ikke flytting enda,vil heller være under systemet her i Oslo sentrum,ting går litt raskere her,flere å velge mellom også! hi-hi,du ble nyskjerrig, ja! Meninga det! Kan ikke forklare det helt,men på den festen fikk jeg følelsen av at du var en prøver. Merkelig,men kanskje en sliter kan merke en annen sliters nærvær,ha-ha! Nei,var nok fordi dere var gift(er dere ikke det,eller blander jeg?) og du er på min alder og så vet jeg du er snill og seriøs av deg(det bittelille jeg kan huske fra så mange år tilbake da,du kan jo ha blitt gal i mellomtida,hi-hi!), og da er vanligvis ikke familie så langt unna på ønskelista! sonn som meg,bare at jeg ikke ser liks snill ut pga av alle tattoveringene mine! Vi gikk aldri i samme klasse,vet ikke hvor du bodde eller noe,men jeg bodde ikke langt unna Mattis og gikk i parallellklassen hans i 9 år(barne/ungdomsskolen) Husker deg vel mest fra russetida,tror ikke vi har prata no særlig,men kjente deg plutselig igjen når S. sa hvor du kom fra! Da var du selvsagt dratt,så fikk ikke "huka tak i deg"! Mulig vi gikk på kjøreskole sammen også,men huff,sånt er jo leeeenge sida,hele 10 år! du gikk helt sikkert i klasse med flere jeg kjente,hadde en del venner der du gikk på vgs! Skal du hjem til jul,eller? Jeg reiser hjem neste søndag,blir til den 27. Dersom du skal nordover kan vi jo møtes en dag,bare for å si hei og sånn,da husker du meg kanskje!(har vel egentlig forandra meg en hel del,både i utseende og oppførsel,så er ikke sikkert det ringer ei bjelle!) vi deltel på oss denna jula,siden i begge var bortreiste sist jul,og så trodde vi jo at vi skulle feire hjemme hos meg i nord med baby neste jul,men det skal vel holde hardt nå,tviler på vi rekker å få det til,blir vel heller julen deretter igjen,bah! Har ikke vært inne på MSN på snart 2 år,var bortreist 1 år uten nett,og så hadde jeg no virus sist jeg prøvde,så sletta hele greia for ikke å miste hele pc'n(nei, jeg aner ikke hva jeg driver med,så bedre føre var!) på denna laptopen har vi ikke msn,men mail har jeg jo,så kan sende deg en mail i mårra(på vei ut døra nå,ser du,og vedlegg er så vanskelig,tar tid med meg!) med noen bilder,så kan du se om du husker meg! Nicket kan vel minne litt om navnet,begynner med de første bokstavene iallfall! Er mest her inne for å snakke med Vetlis,Tinden(som er på 1.tri nå) og USAmamma,ellers holder jeg meg litt unna bim nå,men dagene blir lange,så snoker innom likevel,men orker ikke så mye baby/prøveprat for tida,er så sliten. Bare å rope,er sikkert her i mårra,og så skal jeg få sendt deg den mailen i snareste fremtid også! klem
MaybeMe? Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Hei. Da var jeg tilbake, etter laaaang jobbehelg med kraftig forkjølelse og forventet, men likevel uvelkomment tantebesøk. Da blir det 5.pp etter min MA.... Håper det går litt fortere for deg. Jeg er skikkelig sliten for tida, dette opplegget tar virkelig på. Jeg bare griner og griner hele tiden. Jeg tror jeg skal prøve å overtale min kjære til å komme igang med forsøk på privat klinikk, og heller stå på venteliste i det offentlige. Jeg klarer ikke tanken på å være i denne jobben så veldig mye lengre, men ikke det mest gunstige tidspunkt å skifte jobb akkurat. Jeg tror ikke jeg klarer å gi det beste inntrykket av meg selv på et jobbintervju, og det kan bli litt slitsomt å skulle få helt nye kollegaer igjen (selv om jeg ikke er heeelt fornøyd med alle jeg har nå). Men blir det 8-9 mnd til vi kan komme igang med forsøk tror jeg jeg blir nødt til å bytte jobb. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg vil gjøre...... Takk for mail forresten. Det var morsomt å lese reisebrevene deres, det må ha vært en stor opplevelse. Det som er flaut er at jeg fortsatt ikke helt klarer å plassere deg. Du ser jo kjent ut, men jeg klarer ikke helt å huske i hvilke sammenhenger vi har møttes. Jeg får stille deg noen spørsmål på mail heller. ) Jeg skal ikke nordover i jula nei. Egentlig er jeg ikke derifra, men fra litt lengre nord, gikk bare på videregående der. På innflyttingsfesten var jeg ikke helt med, var fortsatt ganske i sjokk etter å ha mistet. Kanskje det var det jeg utstrålte? Ellers er det jo ganske mange som regner med at man vil ha barn når man har giftet seg, så ikke så rart at du trodde det. Må innrømme at jeg prøvde å følge med på hva S. drakk, for jeg fikk plutselig en følelse av at hun kunne være gravid. Hun var helt klart ikke det da, men kanskje prøvere? Nå må jeg se Wallander på TV, skriver mere senere! Klem
Serial mom Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2006 Hei du! Huff da,skikkelig kjip helg på deg da:-( *trøsteklem* Føler meg ganske utkjørt sjøl,men jeg kaster meg ikke inn i prøvinga før i januar en gang,skal flytte inn i hus og da er det kjekt å ikke bekymre seg for tunge løft,vasking,stress m.m,at det kan ødelegge noe... (som om det virkelig skulle klaffa så kjapt,utenkelig!) Tror sikkert det kan være kjekt å komme igang med ivf om det er der dere havner uansett,er jo venteliste som er lang som et vondt år,så bedre før jo heller! Men pass på at du er nok opplagt til det,at du ikke bare bryter deg ned,det er slitsomt med alt det styret som må til ifm ivf eller frys. Man skal igrunnen være ganske frisk for å være "syk",utrolig hva en må orke med! Hva jobber du med nå da,siden du ikke liker jobben din? (du kan skrive det på mail,kanskje,om du ikke vil si det her) Har ikke jobb, jeg,skal jo egentlig studere ferdig,men det blir ikke før til høsten. Må finne en deltidsjobb i det minste,slik at vi har rett på fødselspenger ifall det skulle skje noe i magen igjen. Jeg er er reser på å huske ansikt og navn,så ikke vær flau over å ikke huske noe,for vi møtte hverandre knapt,var bare siden du var sammen med m at jeg hadde kontrollen,siden jeg kjente han! Og det er jo maaange år siden,jeg har forandra meg en hel del! Har blitt høyere,håret sletter jeg og jeg har samla på meg en del mer tattoveringer og er pittelitt tynnere og jeg drikker ikke eller noe nå! Regna også med at du ikke var fra samme by,for jeg kunne ikke huske deg fra noe annet enn vgs,og de som er like gamle har man som regel kontroll på,er jo ikke store plassen! Du virka litt reservert,eller hva skal jeg si,du så litt usikker ut og du drakk ikke no særlig heller,så tror det var noe med det,samt at du var gift. var vel bare det at jeg følte det var noe jeg kjente igjen... Hadde starta utredning dagen før,og fått beskjed om at det ikke hadde klaffa den gangen heller,tanta kom(og jeg hadde SÅ vondt) og jeg fikk beskjed om at jeg måtte til lap.,så var litt uttafor sjøl... Går også å tenker at S. prøver,de er jo "klare" for det,så hvorfor ikke? men man spør jo ikke om sånt,og jeg vil ikke vite,for jeg er så redd for at hun skal komme meg i forkjøpet hun også(hørtes det slemt ut!?) Det blir jo sånn når man sliter,blir så deppa når andre kommer med det glade budskap,og det har vært en del av det det site året... Er jo glad for de som klarer det,men da føler man seg ekstra udugelig sjøl,så da får man sånne dumme konkurranse-tanker! Har du det sånn du også? Var egentlig på vei ut,skal se om jeg ikke får handla noen julegaver før jeg reiser hjemover! Klemmer
Serial mom Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2006 Så akkurat at du hadde sendt meg en mail,skal svare deg der når jeg kommer hjem igjen,må bare pelle meg ut mens jeg enda har psyke til det!(skal ikke så mye til for at en mister motet til å gå ut blant folk...,vet jo hva som venter der nedi byen. Barnevogner,struttende mager,ammende mødre og barneklær og sånne dumme ting en helst ikke vil se nå!) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå