Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Del Skrevet 9. desember 2006 Ønsker ikke å starte noen stor diskusjon, men håper kanskje å kunne hjelpe noen som kjenner seg igjen i dette. Har nemlig en venninne som et par dager etter at hun begynte på minipille (8 uker etter fødsel), plutselig sank ned i dyp nedstemthet og gråt halve dagen. Jeg tåler selv verken minipille eller p-piller og har de 3 gangene jeg har prøvd ulike merker blitt dypt deprimert og en helt annen enn den normale jenta jeg er til vanlig. For min venninne sjekket jeg om depresjon sto oppført som en mulig bivirkning av pillene hun tok, men det sto oppført som svært sjelden bivirkning. Jeg sa at hun uansett burde slutte på dem, bare for å se om hun følte seg bedre- og etter 4 dager var hun sitt gamle jeg igjen! Hun snakket uken etter med sin mor, og moren fortalte at hun faktisk hadde tatt samme minipille for femten år siden, og fått en alvorlig depresjon helt ut av det blå- slik at hun nesten vurderte innleggelse. Kan nevne at verken jeg eller min venninne har reagert på hormonene i svangerskapene våre med depresjoner eller ekstrem forandring av følelseslivet. Jeg og min venninne snakket om hvor mange som kanskje feilaktig tror de har utviklet en fødselsdepresjon, mens de egentlig reagerer på minipillen- og isteden ender opp med å gå på antidepressiva i tillegg...! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7399426-dere-som-er-deprimerte-etter-f%C3%B8dsel-og-g%C3%A5r-p%C3%A5-minipiller-en-liten-advarsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riga19 & hippiesnulla 14.10.06 Skrevet 10. desember 2006 #2 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette er faktisk akkurat grunnen til at jeg unngår prevensjon som tukler med hormonene! Begynte på pilla i fjor sommer, og hadde det ille...så en dag følte jeg meg plutselig i ok humør, og hadde det greit på kvelden. Da oppdaga jeg at jeg hadde glømt å ta pilla for den dagen, og da skjønte jeg hvor mye de påvirka meg, så da tok jeg aldri noen pille igjen!:-) Jeg reagerte skikkelig i svangerskapet, og har dessverre ikke blitt kvitt plagene mine etter at jeg fødte!:-( Men nå ser det endelig ut som jeg skal få hjelpa jeg har venta leeeeeeeenge på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7399426-dere-som-er-deprimerte-etter-f%C3%B8dsel-og-g%C3%A5r-p%C3%A5-minipiller-en-liten-advarsel/#findComment-7411236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #3 Del Skrevet 10. desember 2006 Vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen og hadde en lengre samtale med psykolog pga depresjon. Hun var usikker på om det faktisk var depresjon da den begynte samtidig som jeg begynte på p-pille igjen. Hun mente det var rart at jeg skulle trives frem til den uken med babyen min og vi ble enige sammen med fastlegen min at jeg skulle slutte på dem et par mnd for å se om det gjorde noe utslag - og det gjorde det !!!! Jeg har nå spiral uten hormoner og har det FANTASTISK med min lille.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7399426-dere-som-er-deprimerte-etter-f%C3%B8dsel-og-g%C3%A5r-p%C3%A5-minipiller-en-liten-advarsel/#findComment-7413658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå