Yvonnemor Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 ... og det går i grunnen som en drøm. Hun var helt oppslukt og skulle bare kose, og var kjempestolt når vi fikk besøk som skulle se på lillebror. Men i dag viste hun første tegn til sjalusi, hun gråt veldig da lillebror lå på puppen, og ikke får hun forklart hva det er heller, hun er bare 1 1/2 år stakkars. Noen som har erfaringer med to tette? Hvor lenge varer sjalusien og hva skal man gjøre for å gjøre det så "riktig" som mulig? Vi inkluderer henne veldig, men jeg tror ikke hun skjønner at jeg ikke kan løfte henne (keisersnitt-sår...), og at jeg ikke kan legge bort babyen når hun vil opp...
Verbena Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Har 19,5mnd mellom mine. Og her varte ikke sjalusien ne lenge, eldste hadde et par dager rett etter at jeg og mini kom fra sykehuset. Men det gikk fortover. Hjalp veldig at han var i barnehagen 50%, og der fikk leke fra seg og herje masse med noen som var like store som han! Vi hadde veldig god erfaring med at etter middagen så tok jeg og sambo annenhver dag å gjorde noe bare sammen med eldstegutten. Da fikk den andre alene tid med mini også. Veldig greit å ha en time hver dag der eldste viste at han hadde den ene av oss sin fulle oppmerksomhet. Et annet tips er å flytte så mye aktivitet som mulig ned på gulvet, legg noen puter eller en madrasspå gulvet sånn at du og babyen er på jenta sitt nivå når du ammer. Vet det kan være slittsomt,men det hjelper veldig. Gratulerer med den lille og lykke til med to tette fremover!
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 gratulere så mye med den lille!!! ;o) kan desverre ikke svare deg på spm ditt... ville bare gratulere deg... masse lykke til og det vil nok bli bedre etterhvert! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå