Gå til innhold

Hvor viktig er det å følge nøyaktig dl grøt/melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg lager grøt til småen bruker jeg aldri dl-mål, men tar det på feelingen ang konsistens. Men så kom jeg til å tenke på om det er viktig å følge "oppskriften" i forhold til næringsinnholdet? Jeg brukte heller aldri mål da brødrene hans var små. Noen som vet om det er viktig eller om det bare er en ca mal? Og om barnet vil ha mer utover vanlig porsjon er det dumt å gi mer, eller kan han spise til han er mett så sant han ikke er overvektig?

Skrevet

Jeg måler aldri, nei. Og noen barn liker den tynn, andre tykk. Er ikke no problem når det er grøt. Og de spiser jo ikke like mye hver gang heller, så de får jo ikke i seg nøyaktig mål uansett.

Når det gjelder mengde så vet jeg ikke..Pernille vil aldri ha akkurat det jeg lager likevel så det er liksom ingen sak her.. Men kan du ikke prøve ut litt a? Kanskje du skulle gitt litt middag også? så ikke siste måltid på dagen blir FOR mye for den lille magen liksom....

Vet ikke mer konkret jeg..men om han ikke får vondt så kan du vel bare øke litt og litt?? Ja, tror jeg helt sikkert=)

Skrevet

Jeg gjør også som deg, bare tar det på feelingen. De spiser det de vil ha:)

Skrevet

Var nøye med de de første gangene, men nå går alt på feelingen. Vet ikke om det er riktig, men sånn er det her i huset og jenta vokser normalt så jeg regner med at det er i orden. HS sa ingenting da jeg sa det iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...