Gå til innhold

Når sier barn sitt første ord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er helt bevisst?

Og hva sa ditt barn?

Min sier mamm når han ligger på leke teppet og helst vil bli løftet opp igjenog bli bært rundt på.. Så jeg tror han roper på meg mamma når han sier mamm... men han er 6mndr var 5mndr da han sa det..

tror ikke det var så bevisst..?

Dem kan vel ikke snakke så tidlig?

Noen som veit når bebiser begynner å snakke?

Skrevet

Har hørt di sier fra 6-7 mnd alderen. men ikke hvet jeg. har ei på 7 mnd og hu sier hei innimellom. men trur ikke det er bevist. men kan jo hende han sier det bevist.

Skrevet

snuppa begynte bevisst når hun var 7 mnd... da sa hun pappa og mamma

Men fra hun var 4-5 mnd kom det lyder som kunne høres ut som mamma, pappa, namnam og hei

Skrevet

eg sier ofte til gullet mitt at han er så go'! og da sie han "go" tilbake...kan det være bevisst? han er 6 mnd....

Skrevet

Mitt eldste barn sang med på enkle ord som fks "mamma" i barnesanger som jeg sang til han daglig da han var ca 6 mnd. Men han var også veldig tidlig å snakke, hadde lange setninger før han kunne gå, og telte både forlengs og baklengs til 12 da han var ett år, både på norsk og engelsk! Andre mann åpnet omtrent ikke munnen før han var over tre, bare helt enkle ord som mamma, pappa osv.

Min lille på fem mnd er ikke i nærheten av å si noenting, hverken mamma. pappa eller annet. Men han er glad i å si rø, både når han kjefter og når han koser seg.

Det er vel også en grunn til at vi kalles mamma og pappa siden det er de ordene som kommer først helt av seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...