Gå til innhold

Natt-amming... Noen gode tips hvordan vi kan slutte med dette??? HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa er nå 6mnd+

Hun spiser alt fra 2-4 ganger på natten.

Det virker ikke som hun er så sulten egentlig, koser seg masse mens hun spiser litt, sovner fort igjen og blir lagt over i sin seng.

Hvis hun våkner og griner så blir hun bare mer sinna hvis jeg prøver å trøste henne når hun ligger i senga si. Hun blir rasende og hyyyler hvis jeg tar henne ut av senga og prøver og roe henne uten å gi pupp!!

Pappan hennes har ingen tolmodighet på natten så det er ikke mye hjelp i han....

Jeg klarer ikke å la henne ligge der å gråte. At hun kjefter og klager litt er greit men der går grensen min.

Er jeg for svak? skal jeg la henne gråte? hvor lenge?

Noen tips/triks å dele med meg?

Jeg kjenner at jeg trenger en natt med uavbrutt søvn snart! *trøtt*

Hun tar ikke flaske (pappan hennes har prøvd både natt og dag) så jeg kan ikke la noen andre passe henne heller

HJELP

Skrevet

Det er ikke sikkert dette er til hjelp, men leste et sted et råd angående å få barn til å sovne uten å måtte puppes i søvn(ikke helt det samme men relatert til det samme da) Forsøk å legge henne i egen seng igjen når hun har puppet litt men før hun har puppet seg i helt i søvn, men slik at hun er så trøtt at hun sovner igjen, dvs at du trapper ned på puppetiden.... At du tar vekk puppen når du ser hun holder på å sovne, men fortsetter å stryke på henne(kanskje du har smokk å putte inn isteden).

Det kan hende det er bare jeg som skjønner hva jeg mener....men men.

Nedtrapping altså.

Skrevet

Skjønner hva du mener.

Hun bruker ikke smokk så jeg kan ikke lure henne med den,

Hun spiser bare 2-3 minutter så sovner hun igjen, er ikke så lett å korte ned tiden mer enn det??

Kan prøve neste gang hun våkner

Bare gi pupp til hun slutter og gråte!?!?

Vanskelig dette her

Alle råd/tips tas i mot med takk!

Skrevet

Min Baby er bare 2 mnd så mine råd er ren gjetning da unntatt at mi jente sluttet å våkne på nettene etter at jeg begynte å gi henne en ekstra påfyll mme etter at jeg har ammet siste gang for kvelden...

di er jo 6 mnd gammel så det er jo no annet men jeg så flere m babyer på din alder inne på ammedebatten som har blandet inn ei teskje eller to med grøt i mme rett før sengetid....hvis hun ikke tar flaske har dere prøvd med kopp??Slik en bitte liten kopp man får på apoteket...tenkte og på en sprøyte som dere kan blande inn grøt og mme... her i huset nekter hun å ta tran så den får hun inn med en liten sprøyte og i begynnelsen ville ikke denne snuppa heller ta flaske så da brukte vi kopp...

Skrevet

Hei. Snuppa mi er ni mnd. Jeg holdt på å bli sprø av mas og styr og amming-amming-amming om natta. Så vi bare bestemte oss for at "neste helg er det slutt"...og det ble det! (Det hadde jeg ALDRI trodd, he-he.)

Jeg flytta inn på et annet soverom, og pappaen tok støyten. Første natta var hun mye våken og skreik, men fikk trøst og kos av ham, og sovnet i armene hans. Fikk tilbud om vann på tutkopp. Fikk smokken. De neste nettene gikk det gradvis bedre, og etter tre-fire netter sluttet hun omtrent å våkne!! Akkurat som hun tok poenget, at "javel, nå er det visst slutt på pupp om natta...okei, da kan jeg vel likegodt sove rundt".

Hender fortsatt at hun våkner, men det er stort sett når vi går og legger oss...da roer hun seg stort sett bare med å få smokken og ved å legges over på sida. Men vi har planer om å flytte henne inn på eget rom, så det blir enda roligere rundt henne.

Anbefaler dere å ta en tørn! Og ikke bli "soft" og gi etter, for all del! Putt inn ørepropper, gjem deg under dyna på et annet rom, og la pappaen gjøre jobben. La ham trøste! Tror det er stor sjanse for å lykkes!! Selv om det for noen tar mere tid enn ei helg, da. Har hørt om folk som har holdt på i nesten to uker...vi psyket oss opp til det, og ble positivt overrasket over at det gikk så lett. Lykke til!

Skrevet

Kjempebra!

Vi gjorde det samme - jeg og gutten kom hjem etter å ha vært på besøk hos mormor og morfar, og da tok vi alt på en gang - siden rutinene allikevel var litt ute og kjøre:

VI la han inn på eget rom, med plass for far ved siden av. Så brukte vi babycall'en slik at vi hørte ham etterhvert som natten gikk. Og det var KUN pappa som gikk. Det gikk litt opp og ned de første nettene, allerede andre natt sov han natten igjennom og vi trodde vi var "ferdige", men det ble noen netter til.

Jeg merker nå at hvis vi er et sted hvor han må ligge på rom sammen med mamma, da vet han det, og sover mer urolig og prøver å mase seg til pupp.

Jeg tror også det henger litt sammen med hvor seint de får mat på kvelden, og hva de får. Sønnen vår får grøt en gang mellom 7 og 8, og da sover han til 6-7. VI har prøvd å drøye til 9 på kvelden for å se om han sover lengre om morgenen, men det funker ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...