Gå til innhold

litt hjelp om grøt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken grøt bruker dere? hvordan gikk introduksjonen??? noen med dårlig erfaring på noen sorter grøt???bedre med andre??

Skrevet

Poden min er 4mnd og holder på med smaksprøver på grøt nå. Fikk beskjed fra hs om at det var lurt å begynne med maisgrøt, for den var mild for magen. Risen er ikke så mild.

Han får bare et par teskjeer ennå, men liker det godt. Han får det ganske tynt. Brekker seg av og til men smiler hver gang han får litt inn i munnen. hehe. De er deilige.....haha

Skrevet

tok oss tre mnd føre hu tok grøt. ga seg etter noen få skjeer.

da brukte i nesle maisgrøt. trur ikke den var noe særlig. men når hu var fem begynte jeg med 6 mnd grøt. mere smak. og med den i litt over en mnd går det greit. bruker nesle med banan og aprikos. og frukt. gode:)

Skrevet

Begynte med Nestle risgrøt da vesla var 4,5 mnd. Blandet den tynn med mme, men hun fikk vondt i magen av den. Forsøkte maisgrøten til Nestle, men den syntes hun ikke var så god. Jeg har gitt henne litt i noen dager for så å holde opp når hun har plagdes med magen. Jeg var i Sverige og kjøpte der en banangrøt som bare blandes med vann, og den bruker jeg nå. Da går det fint og hun har ingen tegn til mageproblemer. Hvis barnet ditt ikke tåler grøten noe særlig kan du jo begynne med grønnsaksmos eller fruktpureer. Det gikk hvertfall fint her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...