Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Jeg bruker ny klut hver gang jeg vasker datteren min. når hun har bæsjet bruker jeg sånne enganskluter og tørker til slutt over med en sånn vanlig klut..så kaster jeg den i skittenkurven... har en venninne som bruker samme kluten i flere dager..og hun bruker ikke sånne papirkluter heller... syns det er ganske ekkelt.. jeg ville absolutt ikke ha vasket nedentil med en klut som jeg hadde tørket vekk bæsj med før.... er det vanlig å gjøre det?
Blomman Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 skifter klut hver gang selv om det bare er tissebleie. Kokvasker somregel klutene, minst 60 grader i allefall. En klut som det ikke har vært bæsj på kan nok brukes flere ganger på en dag, men en bæsjeklut som brukes i flere dager vil jeg tro må bli en baktreiebombe- som i sin tur kan gi barnet urinveisinfeksjon. Om jeg skifter kluter ved hvert stell blir da ikke så mye ekstra vask - klutene tar jo så liten plass likevl.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg bytter klut hver gang jeg også. Ville ikke brukt samme klut på meg selv, så hvorfor skulle jeg gjøre det på babyen min?
3 fantastiske små :) Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Buhu! enig med du, her er d ny klut ved hvert stell, blir mye kluter da tenk deg alle de bakteriene som bygger seg opp mens den ligger der på et varmt bad og surner. Ikke for d er av de som synes at barna har veldig godt av og omgås forskjellige bakterier, det har de bare godt av, men da tenker jeg mer på andre barn og sand i munnen når de blir eldre og slik. ikke slike bakterier som vi snakker om her. Men d er jo som sagt forskjellig syn på ting og tang, og dette var mitt. Kanskje de ikke har noe vondt av d, men vil ikke prøve d selv. Vaskemaskinen er flink den. : )
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 ja er det jeg og tenker..tar jo ikke store plassen... og er jo ikke dyrt å kjøpe dem heller..så man kan jo ha mange kluter liksom... HI
Firefly77 Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Kaster klutene i skittentøyskorgen etter hver gang jeg bruker dem, og koker dem på 90 grader. Og jeg gjør det samme som HI, tørker først bæsjen bort med coop Xtra-servietter og vasker med klut og olje. Har vanskelig for å tro at hun virkelig bruker bæsje-kluter flere ganger. Med flekker og alt??? Ekkelt.
MintCondition Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Bruker bare Mesoft-kompresser jeg, en-gangs
Nr.2imai08 Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Jeg skifter klut etter hvert stell, også ved bare tissebleier. Jeg gjør som du og tar vekk den værste bæsjen med papirklut som jeg tar vann og litt babyolje så det ikke blir sårt. Så vasker jeg til slutt med gazklut med vann og olje. Jeg bruker ALDRI samme kluten til flere stell.
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Skifter klut HVER eneste gang...kan også få meg til å bruke 2 forskjellige jg...en til bimmelim og en til bommelom...på ett skift!! d r for mye I know, men klarer ik la hver noen ganger:)
Benni-min Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Jeg bytter alle kluter etter en gangs bruk. Gjør det samme som jeg gjør med meg selv. Bruker ikke samme vaskeklut to ganger uten å vaske den først.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #11 Skrevet 8. desember 2006 jeg mener det helt på alvor at hun gjør det... jeg var på besøk der en helg..og da brukte hun den samme kluten hele helgen. hun gadd ikke vaske dem så ofte sa hun... of rhun hadde ikke så mange... så hun hang den fint opp ved stellebordet... med masse flekker på.. skikkelig ekkelt.. jeg var glad jeg hadde med meg egne kluter til min egen baby.. hun syns selv at det ikke var noe ekkelt..det var helt vanlig sa hun HI
Loppa- nr2 i magen Skrevet 8. desember 2006 #12 Skrevet 8. desember 2006 Vi bruker 3kluter pr dag. Klut1- brukes til morgenstellet Klut2- Brukes til å "klappe" romp tørr etter jeg har vasket henne i vasken som jeg gjør når jeg bytter bleie. Denne kluten bruker jeg hele dagen hvis jeg ikke har slurvet med vasken og det har kommet bæsj på den da... Klut3- brukes til kveldsstellet. En veldig grei ordning mener vi her i huset! Det er IKKE vanlig i mine øyne å bruke en klut som man har tørket bæsj med om igjen...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #13 Skrevet 8. desember 2006 Nå bruker jeg coop x-tra våtservietter til å vaske stomp med, men jeeg skifter alltid klut for hver vask når jeg vasker hender og ansikt... vasker henda ca 3ganger og ansikt morgen og kveld.. våtserviett når han får mat..
Loppa- nr2 i magen Skrevet 8. desember 2006 #14 Skrevet 8. desember 2006 Vi bruker jo flere kluter til å tørke henne i ansiktet/hender med etter mat osv. De bruker vi også bare en gang...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #15 Skrevet 8. desember 2006 eg bruker mesoft kluter nedentil på lillegull, og vanlige vaskekluter i ansikt og hender...bruker da en klut til dagen. skifter klut med en gang viss den kommer borti tiss eller bæsj
Beama Skrevet 8. desember 2006 #16 Skrevet 8. desember 2006 Ny klut ved hvert stell (morgen og kveld) ellers bruker jeg sånne engangskluter til bæsjebleiene.. Ved tissebleie vasker jeg som oftes ikke.. for når jeg gjør det blir hun fort rød når det skal vaskes nedentil 5 ganger for dagen..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 8. desember 2006 #17 Skrevet 8. desember 2006 ah, nå føler jeg meg som en skikkelig dårlig mor. Bruker klutene ett par ganger jeg, skyller de i såpe og vann i vasken og henger til tørk.. bæsjekluter går rett til vask.
Skogro Skrevet 9. desember 2006 #18 Skrevet 9. desember 2006 Samme her...bruker en "oppe" og en "nede" pr dag. Bæsjekluter en gang. Noe annet er direkte motbydelig spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #19 Skrevet 9. desember 2006 ved bæsj vasker jeg med engangs først, og til slutt "drar" jeg over med en vanlig vaskeklut! Den kaster jeg til vaks med en gang! Er det bare tiss, vasker jeg med vanlig vaskeklut, skyller den opp, og bruker den ved neste stell også....men bruker den bare den ene dagen..s¨å havner den til vask! At din venn gjør som hun gjør er ikke farlig, kanskje ekkelt for oss andre,men skal love deg at hennes barn kommer til å ha et immunsystem uten like, fordi de ikke har alt så sterilt rundt seg! Hun skyller sikkert klutene etter hver vask...så er ikke mere bakterier der enn dine hender etter håndvask...men klart, vist hun bruker de i mange dager er det ikke bra etter min smak! Vist dere gir julegaver til hverandre kan jo du gi henne vaskekluter til jul, eller tipse noen i familien hennes......så kan hun ikke skyldepå for lite kluter som er grunn til sjelden vask av de! IAF
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. desember 2006 #20 Skrevet 9. desember 2006 Skifter klut når jeg har brukt den.
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #21 Skrevet 9. desember 2006 skifter stort sett hver gang ja.. kan være at kluten til asniktet blir brukt morgen og kveld, men rumpekluten vaskes etter hver gang. er et vanvittig gjenbruk i kluter her ja:-)
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #22 Skrevet 9. desember 2006 Jeg bytter t.o.m annsiktsklut hver dag også jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå