Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, er student, har termin i midten av april, men skal fullføre skoleåret fordetom.

har fått en fin ordning med lærerne, så jeg kan gjøre skoleoppgaver hjemme, og levere inn da og da.

Jeg har ikke hatt jobb de siste 10 mnd, men barnets far har jobbet siden midten av oktober.

Jeg er veldig forvirret når det gjelder hva jeg har krav på osv, kan noen her inne hjelpe?

takk:]

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7396677-hva-har-jegvi-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan få svangerskapstipend fra lånekassen. (tror du får det i 10 mnd ca... ikke helt sikker) Da får du samme beløpet som du ville ha fått dersom du tok opp fullt lån og stipendmen alt er stipend og du slipper å betal tilbake. Dersom pappan tjener under en viss sum i måneden får du i tillegg et forsørgerstipend på drøye 1500 kroner (husker ikke helt hvor mye det var.. men deromkring).

Dersom du er fulltidstudent etter at barnet er født kan pappan ta permisjon utifra sin lønn. Den permisjonen kan tidligest begynne når barnet er 7 uker gammelt, og det er et krav om at du enten er fulltidstudent eller i full jobb for at han skal kunne gå ut i perm.

Ring lånekassen og snakk med dem :)

Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei.. Driver og lurer litt på det samme selv. Jeg har termin 1 mars, og skal fullføre dette studieåret.

Er litt usikker på om man mottar fødselsstipend mens far mottar fødselspenger.. Tror også far må ha arbeidet minst 6 mnd for å tjene opp rett til fødselspenger. Og 6 uker etter fødselen er forbeholdt mor (som janus-høygravid skriver).

Skriv inn hvis du finner ut mer lurt:) Og lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...