Gå til innhold

Hvor ofte bør de ha avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bør de ha avføring, når de får mm og fast føde? Hun pleier å ha annenhver dag, men det er ofte hardt. Får sviskejuice, og det hjelper litt noen ganger..

Skrevet

Hei du!

Jeg vet ikke hvor ofte de bør ha avføring, men kan dele med deg hvordan det er hos oss. Ida bæsjer alltid hver morgen etter grøt (nøyaktig 15 min etter mat) og det samme på kvelden. Etter at hun har spist kvelds, leker hun på gulvet, og da bæsjer hun bestandig. De siste ukene har hun hatt 2 avføringer hver dag, men det synes jeg virker masse. Jeg ammer fremdeles, men hun er ikke så veldig interessert i puppen lenger. Den vil hun helst ha 2 - 3 ganger hver natt!

Skrevet

Hun her får også mm og fast føde. Har ofte 2-3 ganger per dag,men i små posjoner og det er også ganske hardt. Er litt usikker på om hun er FOR hard...., siden det bare kommer "kukaker"(som pappan kaller det) i små posjoner :( Hun presser også en god del da....

Skrevet

Litt usikker når de får fast føde, men hvis de får mm minst en gangi uken, og en gang om dagen når mme. Er hun hard i magen kan du prøve å gi litt maltekstrakt i grøten. dette funker fint. eller ja litt sviskesaft. gi henne det oftere hviis hun ikke blir bedre. ville vel kanskje spurt hs for å være helt sikker.

Lykke til : )

Skrevet

Ja- får prøve å øke sviskemengden!

Takk for svar :)

Men er det noen som vet om det er en "regel" på hvor ofte de bør ha avføring, når de får fast føde?

Skrevet

Gutten min på 7 mnd strever veldig om dagen. Er hard i magen og får ikke tømt seg! Jeg har prøvd alt nå....sviskesaft,olje i grøten + at han får malt i melka si. Nå har han holdt på slik i 3 uker spå nå har jeg kjøpt Laktulose på apoteket så nå håper jeg han får bæsja stakkar. Han har alltid hatt avføring hver dag!

Skrevet

Ja, spurte helsesøster om dette, hun sa at når de har begynt med fast føde bør de ha avføring hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...