Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folat/folsyre er det anbefalt å ta FØR du blir gravid. Dette fordi det motvirker skader som kan oppstå hos fosteret dei aller første vekene, gjerne før du veit at du er gravid. Tran/d-vitamin er noko alle her til lands treng tilskudd av, gravid eller ikkje.

Ellers er det ikkje noko anna som blir anbefalt av lege, med mindre du har for lite av noko. Det er lurt å ta ein legesjekk med blodprøvar uansett, viss du har f.eks. for lite jern i kroppen kan det bli vanskelegare å bli gravid. Men ver obs på at det kan vere skadeleg med for mykje jern/enkelte vitaminer, så ikkje ta tilskudd før du VEIT at du manglar noko.

Folinsyre/folat skal man egentlig begynne med 3 mnd før man blir gravid... Jeg har nettopp begynt med både prøvinga og folat, så jeg har ikke gjort som man "skal"... Jeg tar vanlige multivitaminer i tillegg, men det er mest for min egen del..

omega3 tok jeg i under en uke sist jeg var gravid... Gikk og gulpa på den ekle fiskesmaken hele dagen jeg. Så aldri mer omega3...

Men det er veldig sunt da, så alle bør vel egentlig ta det dersom de ikke spiser fisk 2 ganger i uka...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...