fire i familien Skrevet 8. desember 2006 #1 Del Skrevet 8. desember 2006 Har et spørsmål og håper noen har svar /erfaringer å dele med meg.. Har bekkenløsning og det er snart 10 mndr siden fødsel. Skal etter planen tilbake til jobb om litt under to mndr. Slik ting er nå vil jeg nok ha store problemer med å være på jobb ( i barnehage)men jeg har ikke gitt opp håpet enda.... Har hatt bedring sakte , sakte , sakte, med flere tilbakeslag innimellom frem til her jeg er nå. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med at fremgangen kan gjøre et "hopp" etter så lang tid (om det er sannsynlig, eller bare ønskedrøm..)At man plutselig kan bli god , eller mye bedre på kort tid... Er veldig redd for at fremgangen stopper eller at jeg blir verre når jeg begynner på jobb, selv om jeg bare begynner å jobbe litt...Skal jo leve med denne kroppen resten av livet, og jeg vil gjøre det jeg kan for å en dag kunne gå en rask tur, jogge, gå på ski osv.osv..... Håper noen har erfaringer å dele med meg. Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #2 Del Skrevet 8. desember 2006 Har skrevet hovedoppgave om akkurat dette temaet. Og helt kort kan jeg si at det som har vist bra effekt er opptrening av stabilitesmuskulaturen. Disse musklene kan väre vanskelig å få tak på. Gå til en fysioterapeut, manuell terapeut, så får du hjelp med å trene opp disse. Det er denne metoden som viser super effekt. /Fysioterapuet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/#findComment-7398132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma-i Skrevet 9. desember 2006 #3 Del Skrevet 9. desember 2006 Joda. Brukte 1 år på å komme i noenlunde form jeg, og de siste 3 månedene var det rykk og napp. Da var jeg i ok form, kunne gå normalt, småløpe litt etter 1 åringen og slikt. Det meste av det kom ved å ta av ekstra kilo, og holde vekten, hvert ekstra gram du bærer øker belastningen, så vekta har mye å si. Trening hver dag resten av livet. Om du er syk å ikke orker noen dager merker du det etterpå, slik er det bare. Noen blir rimelig ok etter 3-4 år og er ca tilbake til før man var garvid , uten å måtte trene hver dag lenger , mens andre holder det i sjakk med trening og holde vekten. Bekkenløsning er hormonrelatert, så man må regne med å bli værre ved eggløsning og mens, da bør man lytte til kroppen å ikke overbelaste ihvertfall. Noen måneder er værre enn andre, spesielt etter fylte 35-40 år, man entrer jo da disse 10-15-20 årene før menopause og da kan hormonene bli litt på styr innimellom visstnok. Å ta yoga og andre timer som styreker kjernemusklaturen er viktig, husk å t abekkenbunnsøvelser hver dag, husk å strekke ut lår,bak og ryggmusklatur jevnlig, så du unngår knuter og stivner å får enda mere vondter. Svømming er bra, ikke så mye fraspark med beina på magen det kan provosere, så skate og kansje bare 50 meter om gangen i rolig tempo, heller padle med bena, crawl og rykksvømming. Gå i skogen og på barmark, men unngå mye bakker om du merker det provoserer frem vondt. Gå og sitte i sandkasse er fint, mye øving på balanse og jobbing med de indre musklene der. Tren magemusklene i sittene tilstand, øv deg på å sitte på krakk eller lav stol og løfte ting opp til skulderhøyde, sikkert noe du trenger i barnehagen også . Når du blir sliten, stopp. Sett deg ned, la andre komme til deg. Å ta pauser å hente seg inn igjen i løpet av dagen, gjør at du kommer deg fortere. Ikke er jeg fysioterapaut eller lege, menjeg har hatt bekkenløsning i 11 år, har snakket med mange som har det, vært på trening og kurs med mange og vært hos mange fysioteraputer og leger, så dette er ting som folk har erfaring med som jeg gjengir. Vi er jo alle forskjellige så noe fungerer bedre på noen enn andre ting, så prøv å feil er eneste måten å finne ut hv asom nøyaktig passer deg. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/#findComment-7407658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 3. januar 2007 #4 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg sliter fremdeles med bekkenet nesten 4 år etter siste fødsel. Jeg har prøvd fysio, kiropraktor, feldenkraistrening osv uten å bli bedre. Nå går jeg hos osteopat og føler for første gang fremgang. Vil absolutt anbefale det! Ellers syns jeg ma-i hadde veldig mange gode råd, som i hvertfall jeg skal prøve å ta litt lærdom av. Jeg sliter med at jeg får vonde knuter i baken og lårene, som igjen gjør ryggen vondere, så uttøying og bekkenbunnstrening skal jeg skjerpe meg med... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/#findComment-7629816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stmmm Skrevet 3. januar 2007 #5 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg hadde lignende problem. Prøvde mye forskjellige fysioterapeuter, men fikk ikke hjelp før jeg gikk til en fysioterapeut på Bjølsen som også viste seg å være kiropraktor for ca 2 mnd siden. Jeg kjente bedring nesten umiddelbart, og det var helt annerledes behandling enn det jeg hadde fått tidligere. Han hadde skrevet oppgave om bekkenløsning og var veldig dyktig. Holder til i gata jeg bor i, i Moldegata, ved ica maxi på bjølsen. Din helse bjølsen heter det, og han heter Toralf Thommassen. Fikk noe av behandlingen gratis til og med, siden jeg hadde bekkenløsning og problemer med å gå-da var fysioterapidelen gratis ; ) uansett hadde det vært verdt det. Anbefales på det varmeste. Lykke til, det er tungt når det står på g ikke går fremover Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/#findComment-7634055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2007 Tusen takk for så mange gode svar. Er frustrerende dette her, men en får gjøre så godt en kan... Skal til manuell terapeuten min i morgen og skal diskutere med han hva som er fornuftig for meg å gjøre videre nå i forhold til jobb. Jeg vil ...jeg SKAL begynne på jobb,,,men vil ta i mot råd om hvor mye jeg bør gå og hvordan jeg best skal klare meg uten å gjøre ting værre. Har jo som sagt planer om å bli bedre, ikke værre, så jeg får vel ta imot litt fornuftige råd fra andre. Syns det kan være veldig vanskelig å ta fornuftige avgjørelser selv av og til...for jeg VIL så gjerne..og da blir det ofte for mye. Jeg trener og trener og trener under veiledning og føler det hjelper, men det skulle bare gått så mye fortere riktig vei...og bare riktig vei helst. Takk alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7395885-dere-som-her-v%C3%A6rt-plaget-av-bl-etter-f%C3%B8dsel-eller-som-har-peil/#findComment-7688872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå