Gå til innhold

Noen som går på antdepressiva etter fødselsdepresjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på Cipramil (tror jeg det het) og vet ikke helt om jeg har troen på at det skal virke............Har tvangstanker om at det skal skje noe med babyen min, og er ellers ganske deprimert, men har også gode perioder..

Noen som har gode (eller dårlige?) erfaringer med medisiner??

Skrevet

brukte cipralex mot fødselsdepresjon etter første fødsel..

Og har positive erfaringer med de i alle fall., minussidene var at jeg ble på en måte likegyldig til det meste, og este ut som en ballong(oppblåst i kroppen)...

Skrevet

jeg brukte også cipralex for depresjon for noen år siden. det er stort sett detsamme virkestoffet i dem som i cipramil, bare litt annerledes sammensatt. det gjorde at jeg kom over knekken jeg hadde, at jeg orket dagene som var tunge og at jeg kom meg ovenpå igjen. sammen med samtale terapi gjorde det at jeg bare spiste tabletter i 6 måneder, så trappet jeg ned og sluttet. har gått veldig bra! så jeg kan anbefale det, av og til trenger man noe som hjelper en over "vannet" når man ikke klarer det alene!

det er rett som børdi sier, man blir noe avflatet. disse tablettene tar de dypeste avgrunnene i depresjonen og også toppene. jeg husker noe av det hærligste når jeg sluttet på dem var å kjenne sik EKTE skikkelig glede:-) men da måtte jeg også kjenne på de vanskelige følelsene de dagene det var tungt. siden jeg var kommet over det værste gikk det bra, men jeg klarte ikke det da jeg begynte på tablettene, og det var grunnen til at jeg trengte dem.

dette ble litt langt, men jeg håper du ble noe klokere! husk bare at det ikke er noe nederlag! det er ikke noen som mener det er nederlag å ta medisin for en fysisk plage, men når det kommer til sykdom i sjelen så tynges vi med en gang ned av fordommer og negative følelser. stå på og husk at det blir bedre:-)

Skrevet

Jeg har fått utskrevet Fontex men har valgt å ikke ta dem pga amming. Fått Imovane i stedet for å komme meg over den største kneika her... Fungerer godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...