Gå til innhold

Sint og fortvilet over legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt støtte.

Håpløs dag. Min datter på 2,5 mnd vil ikke sove på kvelden. Hun gjorde dette i flere uker men så slo hun seg plutselig vrang.

Alene sitter jeg mens samboer er ute og fester eller har andre viktige ting å gjøre som jobb, jobb, jobb. 1 prioritet i livet.

Datteren min hyler og hyler. Noen sier IKKE ta henne opp. Andre sier man skal ikke la så små barn ligge å gråte. Hun er grinete om jeg tar henne opp også. Føler hun er sta og vet hva hun driver med, men det er jo ikke sikkert at er rett.

HJELP.

Skrevet

Hei,

Takk for raskt svar. Jeg tror ikke det. Pleier å merke det.

Men om hun har det hva er ditt råd.

Skrevet

Min gutt holdt på sånn han også rundt 2-3 mnd alder, til slutt gikk jeg til kiropraktor med ham, og han hadde masse låsninger i nakke og hofter. Åsså måtte jeg holde meg unna ALT av frukt, kål-typer, løk, krydder, kaffe osv. Merka forskjell med en gang, og han begynte å sove igjen. Begynte etterhvert forsiktig å spise matvarene igjen, ,men er fortsatt forsiktig med løk og kål og epler (han er 6 mnd nå).

Trenger jo ikke være samme grunner hos deg, men jeg ville prøvd 1 uke å passe på alt man spiser.

Skrevet

Litt seint å svare nå kansje,men mitt råd er å ta jenta opp igjen om hun skrker seg opp.For min erfaring er at barn slettes ikke vil roe seg når de er så opprørte. Når hun har fått kos kan dere prøve igjen og se om det går. Det er viktig at du er på soverommet som det er mørkt når du koser med henne slik så hun forstår at nå er det natta.

Begynner hun å gråte igjen vær hos henne inne på rommet på en stol siden av og stryk henne på magen og vis henne at du er der.. Jeg pleier å nynne en sang eller synge for lillegutt om han ikke vil sove samtidig som jeg stryker han på magen,og han roer seg alltid.Men det var slik som hos deg helt i begynnelsen..

Lykketil kjære deg.

Skrevet

Har startet vi med legging med gråt ca når hun var halvannen mnd, da var hun i tillegg døgnvill. Vi fant ut følgende;

Gå inn og ta henne opp når hun skriker, men ikke når hun sutrer og smågråter.

Vi har holdt på en stund nå, jobbet med rutiner og med soving på dagtid (som er minst halve greia...) og 2 timer våkentid før legging gir en sutrete baby ved nattstell men hun sovner som en stein og sover godt uten å gråte først.

Men det har tatt tid å finne ut hva som passet for henne...

Prøv deg frem, gjerne også med gråting, det har sin effekt dersom det blir gjort riktig!!!

Anbefaler faste rutiner rundt nattstell dersom ikke det alt er etablert, samt kjøp en bok som du leser hver eneste kveld. Her feirer Tassen jul hver eneste kveld, også har vi ønsket oss flere Tassenbøker til jul;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...