Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 hun er 2 måneder ¨jeg kjenner det hadde vært godt med nien timer alene før jeg selv legger meg...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Dette varierer veldig. Noen legger barnet tidlig i ung alder, mens andre foretrekker å ha barnet oppe til langt på natt for selv å kunne sove lenge. Det kommer jo helt an på hvilken soverytme du selv har. Prøv deg frem:)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Min var vel 3 måneder før jeg klarte å begynne å få noen rutine på kveldsleggingen, da la jeg ham kl 21. Men det er jo bare å prøve og se, er nok stor forskjell fra barn til barn.
børdi Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 har ikke hatt noen rutine på legging før nå i det siste , og nå er han 7 mnd snart, har latt han ca regulere dette selv,. har aldri hatt noen kl slett, men legger han alt mellom 1830 og 21, ettersom når vi ser han blir trøtt, han få grøt samme tid hver dag, og så venter vi med melken til vi ser han er trøtt og gir han den da, da sovner han stort sett etterpå.
Hame ble født Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Jeg hat begynt å legge henne kl mellom 19-20 tiden når hun var ca 3 mån. å fungere bra enn nå hun er ca 7 mån.
newdawn Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Jenta vår var nærmere tre mnd,da kom det naturlig. Må bare prøve seg fram, gikk bedre enn jeg trodde. Må jo innpå noen turer, men gikk bedre enn å holde henne lengre oppe.
Tigergutt Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Vi begynte med rutiner da babyen var 2,5 mnd. Startet å bade og stelle henne kl 18.30. Kl 19 gikk vi inn på soverommet. Hun fikk pupp på sengekanten i mørkt rom. Så sang jeg nattasang, la henne i sengen, sa at nå var det natten og hun skulle sove, kysset god natt.......og så sov hun. Første dag gikk det kanskje 10 min før hun sovnet inn, men allerede dagen etter sovnet hun nesten med en gang hun ble lagt i seng. Vi har aldri hatt problemer med å legge henne etter at vi begynte med rutiner..........derimot å våkne på natten.....der sliter vi ennå.
Gjest_1001 Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Hei, jeg begynnte å legge Håvard klokken 1900 da han var 8 uker gammel. Og han har sovet stort sett 12-13 timer hver natt Kanskje innimellom våkner han klokken 5 for å få litt mat, men da sover han videre til 8 etterpå
Benni-min Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Min pode har styrt nattrytmen sin selv. Ved 6uker måtte jeg slutte å amme, så da sov han hele natta fra ca 23 til 7-8. Så gikk det fort ned til kl 18.30 og sover til ca 7.30. Uten å våkne. Det har han holdt på med siden han var 2-2,5mnd. Nå er han 4mnd og sover fortsatt 12-14t hver natt. Deilig å ha kvelden for seg selv. Men vi har ikke gjort noe speisielt for at han skal legge seg så tidlig eller sove så mye. Han er bare trøtt da.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Her legger jeg tulla kl 22 23 tiden hun er 6 måneder står da opp kl 9 10 tiden. Er heller litt lengre oppe slik att jeg får litt tid for meg selv.
Tiddelidu Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Gutten min begynte å bli trøtt i 20-tiden da han var halvannen mnd gammel. Veldig deilig å ha et par timer for seg selv om kvelden, roe seg ned litt. Jeg måtte ikke gjøre noe spesiellt for å få han trøtt tidligere. Han brukte en uke på å snu døgnet fra å sovne 01 til å sovne i 20-tida.
Me myself and I Skrevet 9. desember 2006 #12 Skrevet 9. desember 2006 Vi begynte å legge han klokken 20 når han var 3 mnd gammel.. da merket jeg at han trengte og legge seg tidligere, ble så trøtt om kveldene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå