Gjest Skrevet 23. desember 2006 #51 Skrevet 23. desember 2006 Fy flate så uheldig du er :0( Ikke noe greit å lese hva du har måttet gå gjennom nå,måte på sånn uflaks !!! Er bare inom en tur for å ønske deg og dine en kjempe flott jul !! Måtte dere få det kjempe koselig :0) Holder på med julevasken nå,nå lukter det godt i huset.. God jul vennen,vi snakkes senere :0)
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #52 Skrevet 2. januar 2007 GODT NYTT ÅR VENNEN :0) Håper dere har hatt en fin julefeiring og nyttårs feiring. Her har vi kosa oss masse med god mat og familien...Hadde en flott julekveld,alltid godt godt å se ungene den dagen så forventningsfulle og glade.Var på 10 års jubileum for russen fredags kvelden,det var koselig det se igjen folk som en ikke hadde sett på 10 år.Var edru ,orka ikke ta noen fest siden vi er våkne hele natta og jeg var redd for å bikke over om jeg drakk.Har ikke smakt en dråpe alkohol i jula i år.. Storesøstra mi kom på besøk nyttårsaften ,sammen med sin unge kjæreste.Hun har blitt sammen med kompisen til svogeren min.Han er 26 ,hun er 36.Men det varer nok ikke lenge,hun bruker å bli lei av kjærestene sine raskt. Har fått bestilt dåp til den 4 februar så da er det gjort.Vi blir ca 20 stykk,har bestemt oss for å invitere to venne par med barn,det skal bli en koselig dag.Så kan bare broren til gubben seile sin egen sjø.De kommer ikke pga at han må jobbe.Visst om dåpen i 2 mnd så..... Var på etterkontroll idag,hater det,men nå er det overstått og jeg har fått cerazette piller,får vel begynne på de.legen min skal slutte så vil ikke bli gravid igjen.Da hadde jeg fått litt hetta.Vært redd for at det skulle bli en graviditet der jeg hadde vært redd for oppfølginga. Men først må vel jeg og gubbel legge oss likt igjen..... Marius sovna ved midnatt idag,men sov bare 2 timer og herja til 8 da måtte jeg stå opp.Så nå skal jeg legge meg litt nedpå. Håper dere har det bra :0)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #54 Skrevet 4. januar 2007 HEEEIIII =) joa,vi kosa oss vi.hadde et mareritt for å bli ferdig til julaften...sov ikke den natta.men å se øynene på jentene som kom opp å fikk se huset pynta,det glemmer jeg ikke,hehe.sa du glade!!! men neste år får di hjelpe til.nå er det slutt på hemmelig pyntin her.ble for mye for meg gitt...julaften ble rar.=) rart å sitte der som 5 barnsmor og mormor,hehe.men utrolig koselig da.gutta var snille.vi plaserte di oppå hele pakkehøugen,hehe. ble noen fine bilder av det.har skjedd mye på kort tid her da. fikk en ekkel tlf i romjula.korset på grava til pappa var fjerna,og ikke var grava holdt pen,som en viss person skrev under på å holde.... men,det ordna seg,og jr viste meg at han har rette navnet.satt der,veldig lei meg,og så sa jeg til han."du ligner bra på bestefar du.ikke har du bare navnet,men utseende og væremåte også". da fikk jeg det aller første lattern,med lyd rett fra magen mot meg.følte det som om han skulle trøste meg =)) siden har det kommet latter og lyd hele dagen.er utrolig morro å hyle høyt nå.bare for å høre lyden virker det som,hehe. nyttårsaften feira vi 18års dag her.så nå er "lille løva" voksen gitt... føler meg stygg gammel,hahaha... jeg sendte mann og store unger hjemmefra for å se raketter og skyte opp våre.trodde han skulle bli glad for noe nytt i år.men nei...kom hjem og surmula.at jeg hadde tvinga han til å feire nyttår hjemmefra,det menta da han...gjett om jeg ble skuffa da..ville jo være snill,og ikke sa han noe på forhånd heller...så,hvordan kunne jeg vite det da?? selv satt jeg med di minste.bikkja ble idiot,og lå i fanget og skalv.gutta lå på gulvet å fikk se ut verandadøra på rakettene.di likte det gitt.men sovna fort,hehe. har ikke vært på 6 ukers kontroll jeg,hehe...er en pingle,og ferdig med det... men fikk den jæskla månedsjiten lillejulaften.skulle tro je blødde ihjel.noe enormt hvor galt det er blitt nå.så,jeg må vel tassle til legen etter hvert jeg også... er glad skolene er starta igjen jeg.ble litt for mye mas her.men nå har jeg igjen tid for meg selv.deilig =)) å jr har blitt forkjøla,igjen....så nå er det på`n igjen....
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #56 Skrevet 4. januar 2007 Mista lysta på å være her etter at gulli måtte svare meg på ett innlegg her inne bare på pur f..igjen.Er så møkk lei dib og bim som ikke utestenger den klysa. Kjedelig at det ble slik på nyttårsaften da :0( ikke greit for deg å vite hva han tenker..... Jeg skulle egentlig på klubb idag,men jeg orker rett og slett ikke.Har sovet ca 3 timer i dag ingenting i natt og Marius er forkjølt,er så tett at vi må nok til lege med han i kveld.Han sliter med å puste gjennom nasen..Så han spiser minimalt. Har ikke hatt tid å vært innom msn heller i det siste.Kaos her for tiden.Gubben jobber endel og da må jeg trå til på natta alene.Blir litt sliten av minimalt med søvn.. Idag er han i Trondheim ,men kommer hjem i kveld da må han jobbe overtid.Heldigvis har han hjemme kontor så da er det ikke så ille. Middagen idag er lettvint God gammeldags fiskegrateng den liker de alle sammen.Jeg orker ikke mat.Han reagerer på alt jeg spiser.Pluss jeg er så matlei.
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #57 Skrevet 4. januar 2007 så..hun er begynt litt her også?? at hun ikke gir seg snart..ikke akkurat voksent gjort nei.. ja,nyttårsaften ble litt kjedelig.men jeg satt oppe å grubbla til kl 6 jeg da,hehehe... jeg ha rogså fått en snørrete unge.skal passe på at det ikke blir ørebetennelse igjen.han er slett ikke i form nei. har vært borte fra både data og nett noen dager jeg.gjort litt fornuftig her.hehe.det gjorde seg ja. er uggen i kroppen jeg også.er vel smitta av di andre nå også. så her blir det liv gitt.... å så er han sulten hver 2-3 time i dag..skjønner ikke det der.får håpe det gir seg. middag ble det ikke her i dag.jentene skal bort,så vi tok det lettvint med ostesmørbrød.... er på msn såfremt jeg er på nette,så bare hyl ut hvis du vil =)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #58 Skrevet 4. januar 2007 Hehe grubla,det er vi to om..Hold deg fast,men jeg lurer på å få en til.Vi skal skal se i april hva vi mener da.Men i tilfelle vi skal ha en til så skal jeg ha den i løpet av neste år og tidlig på året.Bli ferdig med småbarn tidlig.Ikke gjøre som nå,ha det super godt å så ha våkenetter.LIke greit å gjøre seg ferdig.Ikke sikkert jeg kan bli gravid.Måtte bruke hormoner sist gang og det gjør jeg aldri igjen.Frister ikke så mye å gå gravid..Men vi får se. Jeg har fått slik hode pine nå,kjenner at jeg har sovet veldig lite siste døgnet.Håper på at ting snart snur.Marius spiser så lite han,bare 60 ml og det hver 2 time...Håpløst... Nå skal jeg sjekke om du er på nettet...
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #59 Skrevet 4. januar 2007 ja,du må bare "kjøre" på nå,hehe... en til er vel ikke noe problem.jo flere,jo bedre.å så får lille prinsen lekekamerat da =))) men skjønner godt,etter det du har vært igjennom at du grubbler.men,ta det som det kommer da.blir det fler,så tar di ekstra vare på deg heretter.noe annet tror jeg ikke di tør. jeg vurderer å ta p sprøyta igjen.var herlig å slippe mensen,og greier,hehe..nå er du på msn ser jeg...
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #60 Skrevet 6. januar 2007 Hei er bare innom for å si at pcen min har røket får ny over helga.Kommer tilbake da vennen :0) ha ei god helg.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #61 Skrevet 6. januar 2007 ahhh=) der var du ja=0) ny pc....heldigris,hehe....har bærbar jeg,og den går varm innimellom.så da kolapser hele greia her.. "ser" deg over helga da =0) klems fra meg =))
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #62 Skrevet 11. januar 2007 DA er jeg tilbake etter en dib og bim tørke.puh ble nesten krise det her...Har ikke kjøpt ny pc.Gubben jobber på itavdelingen for helse midtnorge så da har de massevis av gamle pcer.Så da er jeg vel på min tredje bærbare.Sliter de ut jeg.hehehe sier litt om hvor mye jeg bimmet da jeg var gravid. I natt har jeg endelig fått meg litt nattessøvn. Var så utslitt i går at beina ikke bar meg.Falt og slo hodet i veggen.Gubben ble sur og reiste igjen.hjemme satt jeg redd og fortvila og UTSLITT.. Guttene var hjemme så gubben mente de kunne passe på meg.Men han angret seg nok når han kom på jobben,hadde ringt ørten ganger hjem.Jeg tok med Marius i senga og vi sovna begge to klokka åtte på morgenen... Han sov ok fra 23 til 4.30 både i går og dag,men problemet er at jeg ikke sover pga kroppen sin døgnrytme er ødelagt.. Hvordan har dere det da? alt bare bra? Jeg har blitt spådd at jeg blir gravid med en jente i mars,men det tror jeg ikke på...Får se til sommeren om jeg har lyst på en til da.Problemet er at vi har tvillinger i familien og har panikk for å bli gravid med to...Det tror jeg ikke kroppen hadde klart,er dine født for tidlig?Tenker på at du har sagt at ei må ha litt ekstra hjelp... Ahhh godt å være tilbake.. Klem
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #63 Skrevet 11. januar 2007 heisann.så fint at du er tilbake=) blir helt tussete uten dib jeg.hihi.aner ikke hvorfor msn er så tullete.irriterende er det jammen.vært sånn lenge her. fjortissen min har prøvd å få tak i bra og brukt bærbar,men nix.nytta ikke. hørtes ikke bra ut at du kolapser av søvnmangel og er utslitt.du må bare roe ned nå.nytter ikke annet.men er jo vanskelig når ungen ikke vil sove.kolapsa selv da thor var 6 uker.da jeg måtte gi opp amminga.er først nå at jeg føler meg ganske ok.får til å gjøre mer og mer husarbeid pr dag,så det er fremgang.hehe bra at du fikk sovet litt da.er vanskelig å få tilbake døgnrytmen etter så mye nattevåk. vi har det bra her ja.er begynt med grøt.noe hs ikke likte!!! hun mener han er overvektig,en 4mnd gammel baby...var for tung i forhold til lengda.var 7730g og 61,5cm.så jeg måtte ikke gi mye grøt.haha... jeg gir rundt 50ml om kvelden kun.ikke akkurat mye det.knærten til dattra mi spiser dobbelt av det. =) ellers er han begynt å bevege seg mer,og vi merker at han er i stua.babbler,ler og styrer på =) ble spådd tallet 5 jeg,for noen år siden.tror jentene var 4år da.håpa jo det skulle bli 5 millioner,men skjønner nå at det skulle bli 5 unger,hehe. tror nok sjansen er der,for jente da.morro å se om du blir gravid. vi har mye tvillingpar på min side av slekta.av 35 søskenbarn,er jeg den eneste som har fått tvillinger,til nå.litt rart det =0) om du har panikk for to...hva tror du jeg hadde nå,før ul??hehe..var vettskremt,selv om jeg følte på kroppen at det var bare en.da tvillingene meldte seg sa jeg til legen selv at jeg trodde det var to.han rista på hodet bare.helt til han tok ul....=) mannen ble tilbydd noe å roe ned på,hehe.trodde vel han kom til å kolapse. er ikke noe å være redd for,å bli gravid med to.er jo tøffere,og tyngre å gå gravid for noen,mens andre har det helt ok.jeg sleit mye.men det var for at helsa er svak,og ryggen ikke tålte tyngda.fikk di 6uker før.å at den ene hadde problemer kom av at strupehodet hennes ikke var ferdig utvikla.å så hadde di grønt fostervann.det som feiler dem er jo en del av grunnen til startproblemene også. tror nok du hadde måtte ta ting veldig med ro,med to i magen.når vi tenker på hva du gikk igjennom nå sist =) men,tvillinggravide kan få både hjemmehjelp å slikt da.jeg fikk det da vi kom hjem. var godt å få deg tilbake ja.på tide var det,hehe klem =)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #64 Skrevet 11. januar 2007 Heisann snuppelupp :0)) Huff, nei ikke planer om å bli gravid nå nei.Får se til sommeren om jeg har lyst da..Jeg vil gjerne ha tidlig på året om det går da.. Men rart at du følte der var to,det hører jeg mange som sier at de har gjort og så er det virkelig to der inne.. Men tenk deg da 6 barn...Mannen til hun Siren fra tv2 er her fra,har klina med broren hans i mine ungdoms år.knis....De fikk jo nr 5 og 6... Har hatt koselig besøk jeg idag,en venninne som bor i bærum er her os mammaen sin.Desverre har mammaen hennes kreft akkurat samme typen som pappa hadde.De fikk diagnose med 2 ukers mellom rom...Hun har da levd mye lengre enn pappa.Men nå ser det desverre ut som det går en vei. Sendte med venninna mi en pose med leker til ungene hennes slik at de har noe å leke med.Bestemora hadde visst ingen leker så da fikk hun låne en haug med oss.Skal være her en uke og ungene er 3,5 år og 10 mnd,leker må de ha.. Der kom eldstemann blør neseblod han nå.Mye plaget med det han nå... Uansett det er ikke sikkert jeg kan bli gravid siden jeg måtte bruke hormoner sist gang,uansett blir ikke noe prøving i sådann måte,det blir mer skjer det så driter vi i det og det er helt greit ;0) Godt å være tilbake gitt,dib og bim tørke er ikke bra...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #65 Skrevet 11. januar 2007 hoppsann =) må svare deg før jeg køyer,hehe du skal se det blir en til,knis.om ikke nå,så kanskje om noen år. jeg fikk for første gang barn på sen årstid.di andre kom i desember,januar og februar....ikke lurt.men aldri om jeg hadde gådd gravid en sommer til!!! det var et sant lite mareritt det.... så morro at du kar klina med en som er mannen til en kjendis da,hehe. har ikke det jeg,som jeg vet... så trist med mamman til venninna di. vet hvordan hun har det nå ja.grusomt er det.men bra at du ga ungene leker.di trenger litt å holde på med nå.hoff,får vondt i meg..stakkars dem da. eldste mi blødde mye neseblod.skulle ingenting til.klumpete var det også innimellom.vet leger brenner i nesa.det skal hjepe.men må være vondt!? godt å ha deg tilbake her ja,hehe.stusselig uten di man babla med på bim.=0) å du.tusen takk for "praten" på msn.hjalp mye.ble i bedre humør,og alt ble litt sånn satt til side.trengte det jeg,for det var ikke morro det som ble sagt til meg.... var det jeg skrev til deg som ikke kom frem.....=)) skal heretter huske denne episoden,og si nei.skal bli lenge før jeg skal troppe opp som en annen bavian så fort det blir knipsa i fingra.. å så er det på tide at di får et nei også..... nei,nå skal jeg finne køya jeg også =) nattinatt da. klem =0)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #66 Skrevet 12. januar 2007 Heisann vennen hvordan har du det idag ??? Fikk så vondt av deg idag,synst det var kjempe dårlig gjort av henne jeg,du har jo stilt så mye opp.Nei la hun slite litt nå. Har ikke fått skrevet før idag for har hatt besøk av en babysyk venninne,må være det siden hun til og med tok bæsjebleia hans ;0) Hun har en som blir 3 år nå i januar og hun sier han skal ikke være enebarn. Mannen til venninna og eldstegutten kommer i morgen så de har det ikke lett nå,vite at det kan være siste gangen de ser henne i live.Pluss det må være tøft å være så langt borte.Vi bodde i nabohuset vi og brukte mye tid hos pappa. Må være ærlig å si jeg er glad det ikke er vi som går gjennom det her igjen. Må ha tusen takk for praten selv,var ikke meninga og "glemme" deg trodde som sagt du hadde tatt deg en pause.. Fikk dårlig samvittighet da du sa at du hadde vært der hele tiden. Skal se om jeg ikke får kommet meg innpå en tur i kveld.Men aller først skal vi ut å handle mat,ekko i kjøleskapet nå. Kommer iallefall innom i morgen. Klem og kos :0)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #67 Skrevet 12. januar 2007 heisann.=) joa,jeg er nå her da.men sovna av i mårres,etter en lang,søvnløs natt. jeg skal love deg at jeg skal si nei heretter.jeg kommer ALDRI mer til å tyne meg selv,kun for å være snill mot andre.hun har ikke vist seg,men sendte inn samboeren i dag.etter som jeg forstod,så skjønte han at jeg ble lei meg,og knust.men er ikke lett for han heller da.sitter jo midt imellom.men jeg ga beskjed om at nå kunne hans side av fam lære ungen å kjenne.di har nesten ikke sett han.to-tre ganger bare. føler meg ennå som om hjertet er stoppa,hehe.men det går bedre da.lærte at det er ikke bra å være for snill bestandig.... å neida.jeg trodde msn var klikka bare.for alle mld jeg sendte,kom det feilmld på.aner ikke hva det var.så ikke sitt der å ha dårlig samvittighet da.for noe tull da jente=0) er forferdelig med venninna di ja.hadde det også sånn.over 100mil unna pappa.å da sykehuset ringte,viste jeg ikke om jeg rakk frem i tide.jeg tenkte mye på henne i natt.å lese at hun må oppleve det samme som vi har gjort gjorde noe med meg.håper en dag at det kommer vaksine,eller medisiner mot kreft. tok hun virkelig bæsjbleie?? frivillig??? å dæggern...der må det være noe ja,hehe =) fikk uventa pakke fra mamma i dag =)det gjorde godt,midt oppi skuffelsen min,hehe.kjøpt luer,votter og div til ungene.stakkar,hun ser nesten ikke,så luene ble for små.men jeg hadde ikke hjerte til å si noe =)er så snill mot meg hun.=0) du ser hvis jeg er pålågga da.har ikke vært mye på nett i dag,men til kvelden skal jeg slåss med fjortissen om datan,mohahaha. han har msn på mobilen,og kan bruke den...heheheeeee ¤=0) å du...thor ble en annen person etter mme bytte.drikker mindre,gulper ikke i det hele tatt !!!! å sover enda mer enn før.....storlo før i dag.pappan killa litt,hehe.er som å få en helt ny baby.skulle bytta for lenge siden...men,hurra for collett =))) klem til deg. snakkes =0)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #68 Skrevet 12. januar 2007 heisann rakk ikke inn idag.Kom hjem klokka 22 fra handel.Stor handel idag.Måtte ha påfyll av varer.Har ikke orka å gå på butikken på evigheter. Håper det ordner seg mellom dere snart,ikke noe greit at dere skal være sinte på hverandre :0( Håper hun sjerper seg ! Ikke lett å være mellom ledd nei..... Snill mamma du har,har mammaen min og søstra med familie i nabo huset jeg :0) Fikk mensen for andre gang idag,auauauauau HATER DEN ! pga smerter jeg skal fjerne livmora etterhvert.. God natt vennen :0)
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #69 Skrevet 13. januar 2007 halla =) tenker det var en handletur uten like du hadde ja,hehe.er ofte ekko her.er som regel gubben som handler.jeg er hjemme...kjedelig... vet det tar tid før hun får tenkt seg om.jeg krangla faktisk ikke jeg.men var den som fikk dritt i trynet.alle gode råd og tips,alle dager jeg har avlasta,også til jul og i jula,ble vendt til grusomme beskyldninger.jeg ble knust.har aldri selv hadd avlastning,og har gjort det jeg kunne for at hun som ung mor skulle slippe det slitet jeg hadde alene med henne. men jeg lærte kan du tro.....nå skal hun få kjenne hva det vil si å ikke kunne slenge han av her i forbifarta.ikke for det,jeg tror ikke hun kommer hit mer.finner vel andre nå.er veldig sta og egen,og jeg har skjem henne bort.så jeg kan takke meg selv,egentlig.... mamman min er snill ja.hun gir med et godt hjerte,om hun sitter der raka fant selv.bor langt unna.å det er bra,hehe.for når vi da møtes,er vi perlevenner.men en uke er nok i gangen,hehehe...vi klikker til slutt,begge to.er vel slik med mødre og døtre,hahaha mensen ja....det er vondt det...trodde det skulle bli bedre,men neida.den er et mareritt fremdeles. skal hjelpe tvillingene,di skal ut i sneen.vi tastes =0) klemz
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #70 Skrevet 13. januar 2007 Håper hun får det tøft ,men at det ikke går over til gutten da... Synst synd i deg jeg,forstod egentlig at det var sånn,var bare så trøtt i går at jeg skreiv krangla.Visste jo at det var enveis... Måtte bare innom å si at jeg rekker visst ikke noen msn idag.Marius fikk biovit idag og har hylt i hele dag.Så det blir lenge til neste gang.Tørr ikke gi han tran for har allergi i familien... Ha ei god helg,kommer sterkere tilbake :0)
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #71 Skrevet 15. januar 2007 Heisann har ikke kommet inn på msn fordi jeg ikke har msn nå...Tror du ikke den gamle "nye" maskina mi klikka da???Nå er jeg på tredje maskina,gubben har lovd å sette opp msn til meg snart.Er jo helt utafor jo...Har tenkt slik på deg,håper du har det bra. Snuppa mi har lungebetenelse og guttungen er syk så her har vi nok å henge fingrene i. Klem og kos vennen :0)
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #72 Skrevet 15. januar 2007 tjodli dei =) tror hun kommer til å merke hva hun mista etter hvert da...men hit kommer hun ikke før jeg får en real undskyldning.å det blir vel ikke.hehe,for jeg er heksa da vet du =) typisk.... svigersønnen er innom,og har med barnebarnet.tror vel han skulle få fri...men jeg rikker meg ikke.skal prøve å lære meg di der nei ora.men søren det er vanskelig !!! men skal jeg komme meg til hektene selv,må jeg bare.di klarer seg uten avlastning nesten hver dag....=0) msn min er klikkers den å.enten logger den ikke på,eller den slår seg av.tror mange har det problemet om dagen. i mårra har mariusen min bursdag =) 15år blir han.men er fjortis ennå,knegg =) skal lage fromasjkake snart.er innom bare for å slappe litt av.vært litt hektisk her i dag. vi skravles senere =0) klæm ijæn !!
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #73 Skrevet 16. januar 2007 Det er godt du ikke lar deg pelle på nesa lengre :0) Du blir jo bare utslitt skal du gjøre alt for henne. Jeg har mista alle kontaktene mine på msn er deppa deluxe...Håper gubben finner de igjen. Er kjempe trøtt etter natta,Marius sov ,men snuppa hosta lungene sinde ut..Har snakket med en lungespesialist og hun skal egynne på astma medisin igjen.Cosylan er en killer som hun ikke må bruke siden hun har lungebetennelse det gjør alt vondt verre og det har vi desverre oppdaget :0( Lillesøstra mi innrømmet i går at hun ikke har brukt prevensjon siden jenta hennes ble født.Merkelig at hun ikke har blitt ravid da,det er jo to år siden.Trodd at hun ikke villa ha flere jeg.Håper det klaffer for de etterhvert.Gav henne resten av eggløsnings testene mine.. Gratulerer meddagen til Mariusen din :0) Klem og kos
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #74 Skrevet 19. januar 2007 dytter denne til deg jeg,håper du har det bra vennen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå