Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Heisann:) Noen av dere som kan svare meg på ka tid eg kan begynne å gje datter mi youghurt å h-melk. Hat hørt det varierer veldigt, mange mener jeg kan begynne å datter mi er 9,5mnd. mens andre omtrent brøler nei i mot meg.. pga allergi senere. Noen som kan svare meg??
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Fikk beskjed av hs på 1 årskontollen, at nå kan de få melk. Men, ikke H-melk. Den er det for mye fett i... og heller ikke yoghourt, for i den er det for mye sukker..
Blomman Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 yoghurt og syrnede melkeprodukter + melk i mat og pålegg kan gis fra 10 mnd. Kumelk som drikke bør en vente med til 12 mnd. Disse anbefalingene er fra sosial og helsedirektoratet. Yoghurt som er i barne mat fra 6 mnd kan brukes fra 6 mnd for den er behandlet på samme måte som kumelken i mme.
Blomman Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 anbefalingen er og lettmelk, men barn som trenger ekstra kalorier kan få h melk. Selv gir jeg ikke ungene mine lettmelk - har man et sunnt og normalt kosthold uten for mye fett mener jeg at vanlig fett ikke skader barna - alt med måte heter det. Men altså sosial og helsedirektorate sier lettmelk - og det er nok fordi mannge barn har lett for å få for mye fett i dag i tillegg til at barn ofte er roligere enn før (altså senere oppover i barneårene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå