Gå til innhold

Når fortelle det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei ;-)

Jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person når man føler for å fortelle det. Jeg er 12+6 i dag og begynner på uke 13 i morgen. Jeg har fortalt det i fortrolighet til nærmeste familie (forldre og søsken) allerede i uke 6, og til sjefen min og et par kollegaer som jeg jobber tett med i uke 10, men resten venter jeg med til jeg føler for å si det.

Det var liksom litt godt at noen visste det tidlig for tankene og spørsmålene var og er fremdeles mange, men også med tanke på at hvis det ikke skulle gå bra, så hadde jeg trengt å kunne dele det med flere enn bare min samboer.

Du er i din tolvte uke og er først tolv uker på vei når du er 12+0.

Lykke til!

Paa julaften er jeg akkurat 10 uker, og vi forteller det til familie da. Skal paa ultralyd paa mandag for aa se at alt er i orden, og har handlet ultralydrammer paa nettet. (Skikkelig soete billedrammer beregnet paa ultralyd-bilder.) Vi kopierer opp og pakker inn ultralydbildene og sender det ene bildet til Norge som en julegave paa julaften og tar med det andre bildet til min manns foreldre. Vi bor i USA og jeg har fortalt det i fortrolighet til mine naermeste venner og professorene mine paa studiet (er skikkelig daarlig for tiden, saa fant ut at det var best at de visste det.) Som andre sier--det er veldig individuelt. Vi foeler oss ganske trygge paa at naar vi har sett hjertet slaa paa ultralyden kan vi si det.

Har jo lyst til å rope det ut til hele verden, men mannen min holder meg i tøylene. Er jo bare 5+2. Men har fortalt det til de jeg trenger rundt meg til å prate med om noe går galt. De andre skal jeg prøve å ventemed å fortelle det til til jeg er kommet ver 12 uke.Har så utrolig lyst på det lille vesnet som surer rundt i magen min og håper bare alt går bra. Hvor mange er det egentlig som mister i 1.semester? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...