Gå til innhold

når kan de sitte i slik høy-stol eller hva det heter??+

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn som er i høyde med bordet. om jeg støtter opp med mye tepper slik at hun sitter støtt, kan min søtnos på 5 mnd sitte der da???hun er veldig sterk i ryggen.

Skrevet

Heihei:)

Vår datter har sittet i slik stol siden hun var 6 mnd, nå e hun nesten 10mnd:) Mye kjekkere for de det!:)

Skrevet

Jge lurer på det samme. Jeg har også en på 5 måneder. Jeg spurte faktisk fysioterapeut om dette, og hun mente det var greit at ungen satt ei kort stund av gangen. Det meste er sikkert greit så lenge det ikke blir for mye, tenker jeg!

Skrevet

Det går sikkert bra for kort tid. Har hørt noe om at de kan sitte sånn i maks 20 min når de ikke kan sitte selv. Vi begynte med sånn stol da lillegutt var ca 6,5 mnd, men han kunne da sette seg opp selv, så har brukt det uten å tenke på hvor lenge han sitter, men blir jo ikke så lenge av gangen allikevel da...

Skrevet

NEI, det er ingen god ide. Dem skal ikke sitte slik før dem sitter støtt eller heslt setter seg opp selv.

Har en venninne som har fått mye pes av fysio for å ha gjort dette siden jenta var 5 mnd. Nå har hun utviklet musklene feil, er ikke like sterk i magen som i ryggen og det gir feil holdning

Skrevet

Fysioterapeuten min sa også at de ikke skulle sitte før de setter seg opp selv. Likevel svarte hun ja på mitt spørsmål om at de kan sitte i en sånn stol, dvs. med puter, ei kort stund. Vi har likevel ikke begynt å bruke stolen enda, for jeg tror ikke han er moden for det.

Jeg tviler litt på at denne jenta har utviklet musklene feil hvis hun har sittet i 5 minutter om dagen... Regner med de må ha brukt stolen ganske flittig siden det har skjedd.

Skrevet

Hun har brukt den til to måltider hver dag cirka i en og en halv mnd. Det var ikke store problmet, men nok til at det fort kunne blitt galt.

Nå var det bare å slutte og så regnet dem med at det ville jevne seg ut av seg selv.

Men hadde de forsatt med det kunne det ha blitt et problem.

Skrevet

Da tenker jeg at vi venter ei god stund med å bruke tripp-trapp-stolen, ja.

Takk for infoen!

Skrevet

takk for svar folkens, da venter vi ei stund til=)

Skrevet

Vi startet så smått med Stokke tripp trapp stol ved 6 måneder. Hun satt der bare i korte perioder, godt støttet opp med pute i ryggen. Nå er hun 8 mnd, og sitter kjempe fint alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...