Gå til innhold

Expat, Blomman eller andre ammehjelpere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg styrer og styrer for å få til denne ammingen. Vil jo så gjerne få det til.

Hadde masse melk da jeg fødte Julie for 2 mnd. Etter en brystbetennelse med pumping i 4 dager hadde jeg fortsatt mye melk og lillejenta var fornøyd. Så hadde jeg for ca 3 uker siden 3 våkenetter på rad i tillegg til mye skriking på dagtid. Ble veldig sliten og mistet masse melk. Prøvde å pumpe på kvelden for å sjekke melkemengen og da fikk jeg bare ut 60 ml tilsammen på begge puppene. Jeg begynnte å pumpe iherdig igjen og hvilte meg godt og spiste bra... Da melkeproduksjonen var på god vei tilbake fikk jeg nok en brystbetennelse, ny antibiotikakur og nytt kav med lite melk. Etter den siste brystbetennelsen har jeg ikke klart å få opp melkeproduksjonen tilstrekkelig. Det vil si at jeg har masse melk på natten, nok melk på dagen, men om kveldene er det for lite. Dette har jeg løst ved å pumpe meg på nettene for å gi til julie på kveldene når jeg ikke har nok melk. Jeg har virkelig prøvd å legge henne til brystet ofte, drikke ammete, hvile og spise godt. Hva er det jeg gjør galt. Kan jo ikke stå opp å pumpe meg to ganger om nettene i all evighet? Har der noen råd til meg. Har så lyst til å gi henne morsmelk en stund til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har problemer med sopp vil jeg anbefale deg å bruke ullbh eller ullinnlegg (gjerne ubehandlede for de er selvrensende.) Varme hjelper både på utdrivning og produksjon.

Kjøp deg og lecithin kapsler på 1200mg på helsekost. Ta hvertfall en dag - det er vedlikeholdsdose etter brystbet. Ved brystbet er dosering 2 kapsler a200 mg morgen og 2 kapsler på kveld. Deretter trappes det sakte ned, en pr uke, til vedlikeholddose.

lecithin løser opp tette melkeganger og gjør at melken renner lettere.

Hvor ofte har du lagt til da? Anbefaler deg å prøve å legge til minst hver halvannen time på dagtid et par-tre dager pluss et par ganger på natt.

Om mulig kan du håndmelke/pumpe samtidig som du ammer - dobbelt stimulering øker prolaktinnivået som igjen gir signal om økt produksjon.

For noen blir detv anskelig å få nok melk etter bb, og det er ingen katastrofe å måtte delamme. For noen blir det løsningen

Ellers se tråden om hva som øker melka....

Skrevet

Hei igjen.

På dagtid legger jeg til ca hver 3 time og på kvelden alt fra hver time til 3 time... På natten ammer jeg henne to ganger. Har ikke sopp. Har brukt syntocinon for å få melken til å renne bedre... synes det hjelper godt slik at jeg får tømt brystene godt...

Takk for gode svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...