Gå til innhold

Noen av dere som benyttet dere av ammefri fra jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerte det?

Skrevet

Kjempebra - jobbet fra 09.00 til 14.30 og ammet før og etter. Selfølgelig litt stress med litt kortere arbeidstid enn det du er vant til - men så verdt det ;)

Fra 9 mnd - da pappaen hadde permisjon, gjennom barnehagestart og fram til sommeren da han var 15 mnd - genialt synes jeg!

Skrevet

Høres bra ut :)

Hva slags jobb var det?

Jeg jobber som sykepleier- lurer på om det funker, liksom... :)

Skrevet

Jeg jobber i en organisasjon, så det er kanskje en litt annen jobbsituasjon. Jeg tenker at du bare må sette deg ned tidlig å snakke med dem. Dette er noe du har rett til så lenge du ammer. Dagene blir fort nok lange nok....

Skrevet

Jeg har gjort det fram til nå. Skal begynne å jobbe fullt fra jul. Da er jenta mi 15 måneder. Jobbet fra 08.30-14.30. Perfekt. Må nevne at arbeidsgiver var veldig oppgitt på meg pga dette med en gang men nå er alt glemt. Bare forbered deg på at du kan få litt motstand. Men ikke gi deg! Det er en rettighet du har! Veldig viktig at de blir ammet i overgang til barnehage. Da bombarderes de av nye "basilusker" og trenger den ekstra beskyttelsen : )

Skrevet

Jeg jobbet fra 0800-1500 og ammet før og etter .. Fungerte veldig bra for oss

Skrevet

Hvis du skulle få problemer med forståelse fra arb.giver. Bruk argumentet med at barn som ammes er mindre syke. Vår gutt var syk kontinuerlig (ammet ikke da han begynte i bhg), det var bare snakk om dårlig og virkelig dårlig. Hvis du ikke ammer blir det nok flere dager hjemme med sykt barn. Nå som vi har to drar storebror sykdom hjem fra bhg. Tulla blir smitta, men det går over fort på henne og hun rammes mildt. Hun ammes enda (5,5 mnd.).

Skrevet

Veldig god erfaring med ammefri. Jeg jobber i kommunen og har flexitid i utg.pkt. Jeg gjorde det slik at jeg ammet morgen og ettermiddag, strøk dermed minus-tid (inntil 2 timer daglig).

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier og gikk 3-delt turnus da jeg begynte etter endt svangerskapspermisjon. Gikk helt fint det, kuttet vakten med to timer på morgen og en time før og etter på kveldsvakter. Nattevakter slapp jeg helt, ble så mye styr å få noen til å komme så tidlig på morgenen.

Møtte ingen negative reaksjoner på jobb, heldigvis.

Skrevet

Takker for mange svar! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...