Gå til innhold

Registrert dagmamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi trenger dagmamma eller plass i familiebarnehage til vår herlige, lille sønn fra midten av mars 2007. Dagmammaen må være registrert. Ta kontakt med oss for mer informasjon!

E-postadresse er [email protected]

Beste hilsen

Helle

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7393013-registrert-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg har heller ikke hørt noe om registrering av dagmammaer! Har ringt kommunen og hørt, men de har INGEN oversikt!

Det finnes et nettsted www.registrertdagmamma.no, men til og med dette er misvisende. Jeg traff en dagmamma gjennom Finn.no som var ALT annet enn bra, og hun jobbet IKKE hvitt. Et par dager etter at vi takket nei fant vi hennes annonse på Registrertdagmamma.no. Pøh.

Men det burde vært pålagt med registrering ja! Absolutt. Og kommunen skulle kommet hjem og sjekket hver enkelt. Men akk- så var det dette med penger da. Det ville jo blitt usannsynlig dyrt...

Men jeg lurer også på om det finnes et register av dagmammaer?

Annonse

Register over folk som skal betale skatt?

Det er vel ikke den slags registrering folk ønsker seg for å være sikker på at dagmamma og hennes hjem er egnet for jobben.

Dessuten er dette registeret hos likningskontoret, og det er ikke uten videre tilgjengelig for den som søker dagmamma, eller for ansatte i oppvekstetaten i kommune eller bydel.

At dagmamma jobber hvitt, i hvert fall for deg, kan du være sikker på ved å gjøre henne oppmerksom på at du kommer til å sende inn lønns- og trekkoppgave, slik skattereglene for barnepass i dagmammas hjem krever. Dette forutsetter ikke at hun på forhånd står i noe slags register hos likningskontoret.

Jeg vurderer å jobbe som hvit dagmamma, og ble overrasket over de nye reglene. Det er nemlig slik at man faktisk må reistrere seg som et enkeltmannsforetak i brreg, samtidig må man ha brann og helsemyndigheter til å godkjenne hjemmet. Man må også søke om godkjenning før man starter opp. Det er blandt annet krav til boligen og utearealet hvor barna skal oppholde seg. Håper det ordner seg for oss begge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...