Madamina Skrevet 8. desember 2006 #1 Del Skrevet 8. desember 2006 Måtte bare meddele dette. Hadde ikke trodd det skulle skje før noen måneder enda, men han har sovet godt om natten stort sett til nå. La han kl 19:30 igår og måtte vekke han 8:15 i dag for å få inn alle måltidene før leggetid igjen. Han sov også natta før gjennom, men da tok jeg han opp kl 06 pga enorm vond melkespreng (sov selvsagt lite selv den natta). Det kjennes deilig. Håper dere tar vår reise som et ønske om å meddele positiv kunnskap enn som selvskrytende bedreviten.(Men jeg vet jo ikke om det blir slik i natt). Gode sovevaner er blitt etablert slik: Begynte å legge han kl 20 ved 2mnd og toppet allltid kveldsmåltidet med 80ml pumpet mm. Så tok han nattpupp kl 03/04 og sov videre til ca 08. Var lettere å få han til å sovne når han ikke var overtrøtt (som kl 23). 2mnd-4mnd sov han 20-03-08 Ved 4 mnd begynte han å våkne annenhver time og virket veldig utilfreds. Etter et par uker introduserte vi grøt (spiste ikke mye om gangen). 4 1/2 - 6mnd sov han 19-24-04-07 Men så plutselig kutta han måltidet kl 24 og 04.Og der var ikke en klagelyd hele natta. Har alltid mest gitt etter klokka så han får i seg nok mat før leggetid. Dermed er faste måltid etablert. Jeg ammer så mye han vil ha før hvert måltid og gir middag 12, frukt 15 og grøt 18:30 Er nok enig med de som sier at det er bedre å etablere rutiner for barnet enn å la for mye gå etter selvreguleringsprinsippet. Men jeg har aldri nektet han mat (heller vært for tidlig ute med et par måltid). Nå har han forresten skikkelig apetitt om morgenen (en stund ville han nesten ikke ha mat før kl 12). **puppeguri** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7392573-jippi-der-sov-han-hele-natta-12-timer-i-strekk-ved-6mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå