Gå til innhold

Ja,da var mammadrømmen over for min del......


Serial mom

Anbefalte innlegg

MA i uke 11,hipp hurra....

 

har nettopp skrevet et innlegg på "bli gravid" om noen orker lese der,er ikke i humør til å skrive noe to ganger....

Tar vel enda 1,5 år før jeg er tilbake her igjen,er tydligvis den intervallen som er vanlig for meg.

 

Lykke til videre med babyene deres,håper det går bedre for dere enn for meg.....

 

Tusen takk for meg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei! Så veldig veldig trist å høre. Jeg leste innlegget ditt inne på bli gravid, og kan vel bare si jeg føler med deg. Håper du kan finne en lege som hjelper deg til utredning, slik at det kan gå bedre neste gang. Ikke hør på dem som bare sier at du ennå er ung, dette bør ordnes på slik at du ikke opplever det igjen.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Det var veldig trist å høre. Vet veldig godt hvordan du har det. Er i akkurat samme situasjon som deg. Har hatt SA og MA flere ganger og nå sist for en uke siden. Føler med deg. Vi kan jo følge hverandre opp. :)

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette fikk jeg helt vondt av å lese...det er sant som du sier på bli gravid, verden suger....finnes ingen rettferdighet

 

Jeg håper at bruker tiden til å hente deg inn igjen, også håper jeg dypt og inderlig at mammadrømmen din ikke er over....eller denne er desverre det....men at det snart (og ikke om 1.5 år) kommer en ny drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,dere:-)

 

Det er så urettferdig at noen av oss må ta unna all dritten for de som bare glir gjennom livet så lett som ingenting:-( Skjønner ikke hvorfor det skjer gjentatte ganger med enkelte! Har du fått barn innimellom SA og Ma'er da?

Hvordan utredning har du evt. fått,tooblind? Kroppen min kvitta seg med fosteret selv etter noen uker,så får jo ikke noe obduksjonsvar på hva som var feil heller,men vet ikke om de gjør sånt når en bare er i 1.tri uansett.

 

Er litt sånn sliten av å være her inne,men jeg kikker nok innom fra tid til annen,har ikke så mye annet å fordrive tida med alikevel....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrist. Føler med deg, og vet så godt hvordan du har det.

Vi også har brukt laaang til på å bli gravide, og jeg har mistet mange ganger.

Ikke gi opp håpet!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har også hatt en SA og en MA på et år. Vi driver med prøverør, så derfor har de tatt noen prøver av meg for å sjekke hvorfor jeg driver å mister småtassene hele tiden. På den siste blodprøven fant de da tegn på noe som heter Leiten....(typisk min uflaks), det er et heterozygot gen som gjør at blodet mitt ikke koagulerer på riktig sett og vis, og at man visstnok er mer i "risikosonen" for blodpropp. Resultatet ble i alle fall at om jeg noen gang er så heldig at jeg blir gravid igjen så må jeg ta sprøyter med blodfortynnende.

 

Nå, for å være litt mer positiv, skal jeg ikke garantere at det er derfor jeg har mistet...og i alle fall ikke indikere at det er derfor du har mistet, men det er i alle fall den utredningen jeg har fått...og om jeg har forstått det riktig den begynnende utredningen for habituell abort. Nå er jo jeg jo ikke habituell aborterer....men siden vi har hatt så mye plunder med å bli gravide fikk vi tilbud om denne allikevel

 

Håper det lykkes snart igjen for deg eli-karamelli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at de har funnet frem til det iallfall,kanskje det kan være redninga for dere:-) Skader uansett ikke å prøve,her er man jo villig til å gjøre det meste for å bli mamma.

 

Vil gjerne komme igang med prøverør selv,men skal ha denna lap'en først iallfall,kanskje det går fortere å bli gravid etterpå,gjør det ikke det blir det ivf. (mistenker endometriose hos meg,så får sjekke det ut m lap først)

 

Ønsker alle dere gò-jentene alt godt,håper det ordner seg for oss alle snart. At vi alle får den utredninga vi trenger,at vi snart kan ha voksende mager og være glade vi også,det fortjener vi!

 

MASSE KLEMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,skal ikke gi opp,bare for noen uker!(hodet tar pause nå,jeg gidder ikke tenke mer på prøving eller baby,skal konsentrere meg om å trene og passe på meg selv litt,er så kjekt å kunne være helt opphengt i noe annet enn dette babystyret. Trodde aldri jeg skulle si dette,men savner spiseforstyrrelsen min fra tidligere,var så fint å kunne flykte fra alt annet å bare "gjemme" seg bak diett og trening når alt annet ble vanskelig!

 

Sender en kjempeklem til deg yret,og alle andre som sliter,ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg... Det må være helt for jævlig, når spiren var så høyt ønsket.

Jeg håper du får hjelp og støtte til både og komme deg igjennom en vond tid, og til å finne mot og makt til å fortsette kampen om en liten familie...

Ønsker deg masse lykke til i fremtiden .

Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg elli-karamelli!

 

Ååå nei, nå ble jeg så lei meg her.....

Det var veldig vondt å høre.

Føler så med deg.

Ble så glad da du endelig ble gravid og så måtte du oppleve dette grusomme. Selv mistet i MA, så vet...

 

Sender med masse varme tanker med mye trøst og mye håp om at drømmen en dag går i oppfyllelse!! Det unner jeg deg av hele meg!!

Det er lov til å sørge, men gi IKKE opp håpet om at det en dag er deres tur!!

 

Ta godt vare på deg selv og mannen din.

 

Stor trøsteklem fra Alba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt satt ut her jeg Elli-karamelli! Synes dette er blodig urettferdig. Skulle virkelig ikke vært lov å ha så mye uflaks.

Har jo selv opplevd både SA og MA og vet hvor kjipt det er, men det må være ekstra kjipt når man har slitt så lenge som dere. Føler virkelig med deg og skulle bare ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg.

Synes du gjør veldig rett i å ta deg en time-out å prøve og tenke på deg selv nå. Nyt førjulstida og jula, og så kan du konse på babylaging når nyåret kommer. 2007 SKAL bli ditt år!!!

 

Verdens største trøsteklem overrekkes deg herved!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neineineineineiNEI!! Elli Karamelli, det var jo ikke sånn det skulle gå!!!

Uff.

ord blir fattige, jeg håper du slipper å vente halvannet år til spiren sitter igjen!

 

Noen ganger er livet bare så blodig urettferdig.

 

Varm klem fra meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff a meg!! Det der var ingen kjekk nyhet.

Virkelig lei meg på dine (og mannen) sine vegne! Håper dere kommer raskt igang med utredning og at du er tilbake på et blunk:)

 

Ønsker deg (dere) i allefall lykke til videre og sender deg litt babystøv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elli-karamelli

 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Ei venninne av meg ble gravid på 1. forsøk, og hun og typen legger ut i det vide og det brede om hvor "flinke" de er som fikk det til så fort og at alt var planlagt, mens jeg sitter der og vet at jeg nettopp har mistet. Nå skal jeg forsvare de med at de ikke vet at jeg har mistet, men jeg skulle ha bare en mnd etter de, så derfor er det kjipt å høre om alt hva de går igjennom. Så jeg synes de er driturettferdig at alt går som en lek for noen, mens andre sliter som bare det.

 

Jeg hadde en MA for noen år siden og en SA og en MA i høst. De i høst var tvillinger før uke 12. Den siste kom 14 dager etter den andre. I og med at det er så lenge siden jeg hadde en MA sist, og de i høst blir regnet som en graviditet, så vil ikke legen ta meg på utredning enda. Jeg har ikke fått noen barn i mellomtiden, og det er jo det som er verst for meg egentlig. Jeg kommer til å være nervevrak neste gang jeg blir gravid. Livredd for å gjøre noe som kan forårsake en ny abort. Hadde jeg fått en unge, så hadde jeg ihvertfall visst at jeg kunne få. nå vet jeg ingenting..

 

Jeg håper det går bra med deg Elli, og at vi prates igjen. Jeg titter jo innom her nesten hver dag (utenom i helgen kanskje)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Åh,blir så sinna på sånne folk! akkurat som om det har med å være flink å gjøre!? Skjønner at det er tungt å se hvor langt hun har kommet. Har et vennepar som fikk ei lita jente på MIN termindag! (jeg mista i mai '05,men ganske tidlig da) Nå er den jenta snart 1 år,og det var litt trist å tenke på at jeg kunne hatt en sånn en! Nå er to andre vennepar gravide,ei skal ha nå i årsskifte,(hun har 1 fra før,med en annen) og det andre paret skal ha sin nr.4!!!!!! Det gikk selvsagt på første forsøk,for han ville ikke ha,og hun fikk lurt han en gang i sommer,og bam!,der satt den som et skudd! Kan ikke sånne som oss bare få èn i det minste?,få føle åssen det er å være foreldre til et lite nurk!

 

Er like redd som deg for neste graviditet! Men det at du ikke får utredning nå synes jeg er kjemperart! Du kan ikke bytte lege da? Det er jo gjort bare med et tastetrykk på nettet! evt kan du gå privat,det er litt dyrere,men de er ofte mer behjelpelig og det går raskere enn gjennom det offentlige.

 

Er inne på "bli gravid" stortsett hver ukedag iallfall,så du finner meg garantert dermbare å rope!

 

KJEMPEKLEM til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig med deg. En barndomsvennine av meg er garvid med 3. mann og hun ble gravid i en overgangsfase til en ny p-pille. Jeg unner alle å få barn og så mange de vil ha, men kan ikke vi få en? Bare en, det er vel ikke for mye og be om. Og jeg har vært snill jente også.. :)

 

Legen sier at de ikke starter en utredning før det er 3 SA/MA etter hverandre og de regner den siste som en, selvom det var tvilling. Så om det skjer en gang til, så blir det vel utredning. Jeg krysser jo selvfølgelig fingrene for at alt går i boks neste gang, men jeg kommer til å være overhysterisk neste gang jeg blir gravid. Føler at jeg ikke klarer å glede meg og slappe av slik jeg burde gjøre.

 

Jeg er innom Bli Gravid jeg også hver dag (utenom helgen da.. :), så vi prates mere der!

 

Stor mandagsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig trist å høre eli-karamelli! Har vært borte i helgen så har ikke sett innlegget ditt før nå. Håper det går raskere for deg å bli gravid nå og at spiren limer seg fast meg superlim i 9 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si tusen takk for alle fine ord, jenter,dere er kjempesøte! Er litt deppings for tida,og merker jeg svarer mest bare på SA/MA spørsmål og er litt negativ,får beklage det! Tror jeg er ferdig-grått for denna gang,selv om jeg fortsatt er voldsomt lei meg,så jeg tror vi legger denna tråden død nå. Tror jeg skal prøve å ikke tenke mere på dette,bare se fremover,nytter ikke å sitte her å synes synd på seg selv. Har i det minste en fantastisk mann,som også er veldig tris og lei om dagen,og et skikkelig sjarmtroll av en hund som jeg skal hjem til i jula(foreldrene mine passer han til vi flytter)

 

Tusen takk,alle dere! Jeg finnes på "bli gravid" om noen vil skravle en gang!

 

*JULE-KLEMMER* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...