Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 En jeg kjenner har en unge som er ufattelig treg. Henger langt etter.. Hva er det seneste dere har hørt noen lære seg å gå?
yasmina Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Alt mellom 9 - 18 mnd er normalt når et gjelder å gå. seneste jeg vet om var 2 år da hun begynte å gå.... Ikke noe galt med henne.Bare litt treg og forsiktig av natur.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Absolutt ikke unormalt å ikke gå når barnet er 13 mnd, men hvis det ikke klarer å sette seg opp i sittende stilling så er det vel litt rart...?
Ranveig R Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Eg går ut ifrå at viss ungen ikkje kan sette seg opp når h*n er 13 mnd så har det blitt tatt opp på kontrollen ved 12 mnd. Viss du er nysgjerrig kan du jo spørre veninna di...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Jeg vet de har tatt det opp på helsestasjon, men han utvikler seg og alt fungerer som det skal, bare at han får litt lite stimuli hjemmefra. De er så ufattelig forsiktig med han. Det var sykt å se hvordan de behandlet barnet da det var baby. Da jeg fikk holde det, bare sutret det og skrek. Fikk beskjed fra moren at han ikke likte å bli holdt sånn. fikk vite om hvilke stillinger han likte å sitte i, og det var hele 3 forskjellige... hihi!!!! Jeg har en datter som er 3 uker eldre, men følte egentlig aldri jeg hadde holdt en baby før når jeg holdt det barnet. Litt merkelig..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 datteren min har akkurat begynt å sette seg opp og hun er litt over 12 måneder. Hun har hele tiden vært en rolig baby, men så lenge jeg ser at hun utvikler seg så bekymrer jeg meg ikke. Hun åler seg fremover, og derfor tror jeg også det har vært vanskelig for henne å sette seg opp i og med at hun ikke har vært oppe i krabbestilling mer enn noen uker nå. (hun krabber forøvrig ikke på alle 4). Hun utvikler seg i sitt eget tempo!
Ranveig R Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Viss dei har tatt det opp med helsestasjonen og fått beskjed om at det ikkje er noko i vegen, så utviklar ungen seg nok berre i sitt eige tempo. På den alderen er det vel lurt å få sjekka opp at det ikkje er noko gale, men så sant det ikkje er det så får ein berre ta tida til hjelp. Det er mange døme på ungar som utviklar seg seinare enn normalen, men som likevel er heilt friske og raske. To av dei beste huskereglane når det gjeld det aller meste her i verda egentlig er FEF og TTT; "Folk Er Forskjellige" og "Ting Tar Tid".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå