Gå til innhold

Anngående klyping og lugging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når babyen lugger og klyper? Sier dere nei? Dytter de bort? Min er 7 mnd. Kan jo ikke kjefte eller si nei synes jeg, men vil ikke han hun skal tro det er greit når hun blir eldre heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla er snart 6 mnd og eeeeelsker å lugge og klore hun da. Jeg sier nei i en bestemt, men mild tone og tar bort hånden hennes forsiktig. Forsøker også å avlede henne med å vise andre ting som også er morsomt. Vet ikke om det er "den riktige" måten å gjøre det på men..... Føler ikke at hun kan få gjøre akkurat som hun vil heller.

Skrevet

Tviler på at hun skjønner hvorfor hvis du kjefter, men du kan jo si "au" og ta vekk/holde hånda hennes. Hun blir sikkert forvirra hvis du plutselig begynner å si nei og fy når hun er eldre..:)

Skrevet

Litt tidlig å begynne med å si nei til en 7 mdr gammel bebi. Dette er helt normalt og bebien skjønner ikke at det kan være vondt for den som blir utsatt for det. Kan da bare bli redd og forvirra hvis mor plutselig blir sint. Mener å ha lest et sted at det ikke er poeng i å begynne å si nei o.l før 9 mdr alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...