Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 8. desember 2006 #1 Del Skrevet 8. desember 2006 Heia vennen ) Har tenkt på deg i hele går og i dag. Er så utrolig glad på dine vegner!!!! Og ja, nå er det kun Lenn igjen av firerbanden fra desember i fjor. Men hun har jeg god magefølelse på, det er kun et spm om tid for henne Stikkinger i livmoren og ømme pupper hadde jeg lenge, langt over 12 uker. Det skyldes at ligamentene (trådene livmora henger i) blir strekt, livmorstrekk. Og det er et godt tegn! Jeg hadde det før jeg testet positivt, og da jeg leste at du også hadde det, ja, da var jeg ganske sikker på at spiren var i boks denne gang )) Jeg nyter graviditeten veldig nå!! Guttene sparker og snur seg og hikker mye der inne ) Men jeg har hatt et tøft svangerskap fram til ca uke 28. (er 31+ 5 i dag). Kvalme og oppkast kom for fullt i uke 7, og da kasta jeg opp dag og natt fram til uke 18. Helt forferdelig!!!! Jeg gråt og kasta opp om en annen foran doskåla, i denne forferdelige sommervarmen. Jeg tenkte: ALDRI mer!!!! Men nå tenker jeg, var det så ille i grunn....? Det var det, men så utrolig verdt det!! Da spyinga ga seg, ble jeg så plaget med lavt blodtrykk og lav blodprosent. Jeg kunne ikke spasere meg en liten tur, uten at jeg holdt på å besvime. Veldig rart i grunn, jeg som alltid har trent mye og trodde jeg skulle få et veldig greit svangerskap. Jordmora sa det skyldtes at guttene tok all næring, og fordi jeg hadde tatt av så mange kilo og hadde lite og gå på. Men nå, nå nyter jeg hver en dag!!!!! Magen er stor, de sparker og koser seg der inne, og jeg er helt varm i hjertet av glede og kjærlighet til disse to små miraklene mine. Terminen min var som du skrev 07.02.07 (ble imponert over at du huska det...!). Den er endra til 06.02.07. Så de kommer nok i løpet av januar iflg jordmor. Hcg nivået mitt på dag 14 var veldig høyt. Det var på 1178. Men det var veldig høyt, og det kan variere fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det som blir spennende for deg, er å se stigningen ved neste blodprøve. Nok om meg! Hvordan føles det i dag da ivf? Har det gått mer opp for deg? En veldig spesiell følelse, at nå vokser det et lite frø eller to inne i deg Gled deg til du skal til jordmor for å høre hjertet slå, UL og se den lille perfekte tingen der inne Jeg kommer til å følge med degher inne framover. Deg og Lenn selvsagt. Og kanskje, kanskje ser jeg deg inne på tvillingsidene....? ) Gode klemmer og fine spark til deg og spiren(e) fra meg og guttene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 8. desember 2006 #2 Del Skrevet 8. desember 2006 Måtte bare skrive noe her... ;o) Takk for at du følger meg....jeg er litt sånn "uttafor" jeg nå.... Håper inderlig å følge dere med 2007-babyer!!!!!!!!! Og tusen takk for at du kommer med oppmuntringer - det er så godt å lese om denne "magefølelsen" din! Da får jeg friskt mot!!! Kos deg videre med de fantastiske babyene i magen din - ååå du har så mye fint i vente at du aner ikke!!! ) GLED DEG ) Og lykke lykke til videre både du og ivf ) Snart skal vi være flere i 2007-klubben ) Mange klemmer til dere begge!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7391837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 8. desember 2006 #3 Del Skrevet 8. desember 2006 Heiiiiiiiiiii vennen!!!!! :-))) Ååååååå, så godt å høre fra deg igjen!!!! For å si det rett ut, da jeg leste ditt svar på mitt innlegg igår - da først presse tårene på......gledestårer altså))) Wow, ja du har hatt det tøft hører jeg.... Men vet du hva? Akkurat nå når jeg leser det sant, så tenker jeg " jeg og vil, jeg og vil!!!!". Er du med? Altså at jeg vil også spy rundt alle døgnets tider og være utmatta dårlig med mere.... Ha ha ha ha, det er sant altså! Men du skjønner hva jeg mener sant? *knis* For selv om jeg leser at du har vært utrolig dårlig, så lengter jeg samtidig etter den enorme graviditetsfølelsen og alt rundt det. Det blir jo som en enorm bekreftelse, vet du. For jeg har tenk litt på det at jeg er jo ikke kvalm enda, bare litt svimmel innimellom, stikkninger, ømme pupper og vondt i korsryggen. Men jeg skjønner jo nå at jeg kan ha noen uker på meg til en eventuell kvalmebye setter fart? Kanskje vi heller skal snakkes igjen da, så ser vi hvor glad jeg er?? Ha ha ha ha:-))) Men det er uansett veldig godt å høre at du har det bra nå og at du koser deg! Det skulle nå bare mangle etter de 28 harde ukene, da fortjener du virkelig å få en 10 ukers bedagelighet nå:-) Tiden går jo så fort, så det jo ikke lenge igjen heller:)))) Blir jo sååå spennende:) Ved du noe om fødselen? Vanlig eller keisersnitt feks.? Jeg er jo tvilling selv, har en søster:) Vi ble født normalt og veide 3kg(!!!) hver og vi var store. Men alt gikk heeeelt fint altså Men i disse dager så kjenner jeg jo at redselen for å aldri å bli mamma slipper taket og det er så deilig.....*sukk* Det har hengt så godt i meg de siste 2 årene, så det er vel derfor at jeg er litt usikker og redd nå og vil så gjerne blir ordentlig gravid med mange plager vet du... Men når jeg leser det som du skriver, så kanskje jeg ikke skulle rope så høyt? Hi hi hi;.))) Nei, du dette er deilig altså Skal ta ny blodprøve på mandag, så jeg håper jo at den har en god stigning. Men spør du meg, så tror jeg nok at det bare er en der inne. Men det gjør meg ingeting verdens ting:) Jeg er "bare" 30 år og har 3 flott egg på frys hos Hausken, så jeg skal nok klare en runde til av dette skulle det gå bra:))) Og tusen takk for all informasjon som du skriver, Linevennen:) Jeg sluker alt rått jeg vet du:) Men de stikkningene - det er litt "av og på" sant? Puppene er ømme hele tiden (brystvortene har forandret seg), av og til ganske ekstremt ømme andre ganger litt mindre. Korsryggen er vond spesiell i stittende stilling. Og jeg kjenner jeg er litt svimmel innimellom, litt "blørete" foran øynene på en måte.. Idag er jeg ynkelige 4+2 *knis* Skal på UL hos Hausken fredag om 2 uker, da er jeg 6+2. Kanskje vi får se ett lite hjerte slå 2 dager før julen ringes inn? For en julegave....*sukk* Ja, nå mangler bare Lenn og hun kommer i mål på nyåret:) Utrolig godt å høre fra deg altså. Kjenner det godt i hele kroppen at "båndene vi knyttet" er sterke:) Kos deg med guttene dine og her kommer det en liten knib til dere alle tre:) Ha en fantastisk helg og kos dere mye!!! Mange gode klemmer:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7391977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 8. desember 2006 #4 Del Skrevet 8. desember 2006 Nei, du må ikke føle deg "uttafor", Lenn..... Selv om jeg vet hva du mener, så må du ikke det. Du får jo så mange flotte egg og det er bare et spm. om tid, så sitter den og da sitter den godt. Jeg deler Linemor sin magefølelse 110% altså, det har jeg alltid gjort. Da har jeg heller vært mere redd for min egen del da jeg ikka har noen fra før og at helsevesenet så så lett på meg og mitt problem mens det ene forsøket etter det andre bare passerte forbi... Nei, dette fikser du som bare det. Bare vent å se - det blir 2007 baby på deg også)) Vi har holdt av plass til deg der vi, skjønner du:))) Ha eg flott helg og kos deg masse med dine siste sprayfrie dager! Mange klemmer til deg:))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7392044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 8. desember 2006 #5 Del Skrevet 8. desember 2006 Tuuusen takk igjen kjære venner ) Det er så godt å lese det dere skriver. "Gutsen" kommer liksom enda mer fram mht neste forsøk ) Og det trengs!! Håper dere begge titter innom i ny og ne. Er jo så artig å følge med hvordan det går...og du Linemor som snart skal føde!! Er så jublende glad på begges vegne - at dere får oppleve den herlige følelsen å bli mamma!! ) ) Ååååå!!!! ) ) Gleder meg til å høre fra dere videre ) Lykke til og ta GODT vare på dere selv - kos dere i førjulstiden!! Stooooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7392940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 12. desember 2006 Heeeeei igjen ) Takk for langt og hyggelig svar ivf!!! Er så utrolig glad på dine vegner, akkurat som at jeg gjenopplever mine første uker i juni Og Lenn, jeg er helt seriøs med min magefølelse for deg. Jeg hadde akkurat samme magefølelse for ivf, og se på henne nå ) Det skjer når det skal skje Lenn. Husker du ikke meg i mars da?? Helt knust pga SA. Og nå når disse to skattene i magen min sparker og hikker i vei der inne, ja, så var det disse to som var meningen for meg. Og GLAD er jeg for det nå ) Og de er verdt hver smerte og fortvilelse, eneste du må prøve på, som jeg og tror du gjør da, er å ta vare på livet selv om u er i en prøveperiode. Hver gang jeg var ruger, så hadde jeg et prosjekt jeg skulle gjennomføre dersom det gikk galt. Så nå er hele huset oppusset, og jeg er glad for at jeg brukte tida mellom forsøkene på fornuftige ting. For det ordner seg, jeg gleder meg til å følge deg i 2007 ) Og du ivf, du sitter vel på ei rosa sky og dingler med beina og nyter den gode følelsen tenker jeg!?! Sant det har gått mere op for deg nå? Hcg nivået ditt er kjempeflott!! Vanskelig å si om der er en eller to, siden det varierer sånn dette med hcg. Men det spiller i grunn ingen rolle, det viktigste er at du er f.... meg GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!! Jippi, jippi jippi!!!!!!!!!!!!! ))))))))) Og ja, båndene vi knytta som førstegangsruger, de er sterke. Kjenner det jeg også. Husker jeg satt i Dk i desember 2005, litt lei meg for at jeg fikk ingen egg på frys, og du trøsta og skrev gode ord. og hu hadde selv litt galgenhumor pga få egg hos deg eller noe sånt... om jeg husker rett. Rart at det er et helt år siden, og så utrolig flott at vi begge er gravide nå. 2007 er jo det store babyåret, det ble jo bestemt tidligere i år. Ikke sant Lenn ?!? Veldig betryggende og høre om dine symptomer. Jeg "visste" jeg var gravid før jeg testa jeg. Kjente kroppen var helt annerledes enn før. Stikninger i livmora som kom og gikk. Ja, de kom og gikk, så ikke vær bekymret for det. Svimmel var jeg mye, kvalm selv om jeg ikke begynte min oppkastkarriere før i uke 7-8, puppene ble store og superømme, mørkere rundt brystvortene, veldig god luktesans, og maten smakte ikke som før. Sjokolade og kaffe klarte jeg ikke, og jeg er den sjokolademomsen til vanlig. Jeg må le av deg ivf. Jeg også gledet meg til å begynne å spy og være kvalm etc. Det var liksom en kjempebekreftelse på at jeg var gravid. Men!! Jeg skal love deg at det kommer du til å angre på, iallefall hvis du får det like ille som meg. Det tok mye av gleden ved å være gravid. Jeg spydde overalt. I gangen hjemme fordi jeg ikke rakk opp på toalettet, i vasken på jobb, rakk ikke bort til do, spydde på plenen ved Shell på vei til jobb, på besøk hos venner, måtte ha med pose overalt, brekte meg overalt, så folk snudde seg og lurte på hva jeg drev med. Så jeg holdt for det meste sengen/sofaen, mens alle andre var på ferie, badeturer og nøt sommeren. Vi avlyste ferien til og med. Strkkars meg.... he he. En ting er å spy, men det er faktisk verre å være kvalm 24/7. Men nå er det glemt, nå koser vi oss i adventstida Har i dag vaska 4 maskiner med babyklær etc. Henger så fint til tørk nå Det kan jo hende det er bare en mnd til de kommer, eller forresten. De kommer jo i løpet av januar en gang, så det er jo snart... Blir spennende og høre fra deg, spesielt etter at du har vært på UL Kommer til å gå kjempefint, gleder meg til å følge deg og din utvikling Nå kaller tv`n igjen. Jakten på kjærligheten og Grey`s anatomy Blitt den tv slaven i det siste Vel ivf, gleder meg til å høre fra deg. Nyt følelsen av å være gravid, og bære på en hemmelighet som få vet om Mange gode klemmer fra meg og mine to skatter i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7441791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 13. desember 2006 Er du her min venn? ) *dytter litt jeg* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7449999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 15. desember 2006 #8 Del Skrevet 15. desember 2006 Heiiiiiiii Linevennen min:))))) Beklager sent svar, men når vi to skriver så må man virkelig ha tid...*knis* Det skrives jo ikke akkurat de korteste innlegg imellom oss. Ja, her eg jeg fortsatt gravid og ny hcg er 1494:) Fornøyd med det selv om jeg må innrømme at jeg hadde forventet noe høyerer, men jeg vet jo egentlig ikke hvorfor jeg skulle det? Kanskje fordi du hadde så høyt? Rart med det, man legger ofte lista si litt feil. Men når det er sagt så ligger jeg jo over gjennomsnittet på både en og to inne iflg. disse hcg oversiktene. Så det er jo umulig å si om det er en eller to faktisk... Men jeg vet nesten at det er en og det er jeg veldig takknemlig for:-))) En frisk og deilig beibiss til meg og to til deg!!!!! :-))) JIPPEY!!!!!!!!!!! Men du, jeg måtte le høyt da..... Jeg har også en Shell og en gressplen mellom meg og jobben og jeg syns jeg så deg foran meg. Jeg skjønner jo nå at du har hatt en j**** tid da.....Stakkars:-( Ja, og joda, klart det er verdt det og alt det der, men har en det vondt, så har en det vondt. Og hva er verre en kvalme og oppkast???? Herregud.... Men det er så godt at du nå kan kose deg og nyte de siste ukene. Det har du virkelig fortjent, min venn. Ellers her så er puppene fortsatt ømme og jeg blir fort sliten i korsryggen. Der nede så stikkes det litt, pumpes(?), trykk og er ømt på en måte. Merker liksom et slags trykk når jeg hoster eller nyser? Jeg må kanskje innrømme at jeg til tider kan være litt negativ til dette og si til meg selv at dette går til hel***** når jeg kjenner ting der nede som jeg forbinder med noe negativt. Noe nytt, smerte og ubehag vet du. Klarer jo ikke helt å stille inn hodet på at "Oi, dette var en ny og positiv smerte gitt!" Men om en uke er det UL og da håper jeg at hjerte banker for oss:-))) Så herlig å høre om når du "nester". For det er jo det du gjør nå. Du gjør "redet" ditt klart til dine 2 små vindunderlige guttebabyer skal komme:-))) Siden det kommer to, så regner jeg med at du har ellers det meste av alt klart? Utstyr, vogn, senger.......alt:-) *sukk* Gjett om jeg gleder meg til å begynne å shoppe i takt med at magen vokser da...*knis* Da ryker resten av penga, ja:-))) Nå må du nyten denne siste helgen før julen ringes inn og kose deg i sofaen med tv`n. Håper du har det bra og at formen din ellers er fin og lader opp til fødselen som ikke trenger å være mange ukene unna:-) Jeg blir ikke så aktiv her inne nå tror jeg. Vil roe det litt ned. Men vil jo være innom å se etter deg, så du må komme inn og fortelle alt det gode og nye som skjer med deg fremover, så skal jeg alltids oppdatere litt også. Kommer inn og sier hvor mange det er etter UL så klart. Ha en god helg, venne min - så prates vi snart igjen. Ha det bra så lenge. Mange gode og varme klemmer til deg og dine to skatter i magen:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391565-kj%C3%A6re-ivf-hurra-hurra/#findComment-7474661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå