Gå til innhold

Pute eller ikke pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at jeg får svar på dette på sykehuset når jeg kommer dit .

Men tenkte at jeg kunne spørre her også.

Hvordan er det med denne puten nå om dagen ?

Når jeg fikk dattra mi i 2003 så skulle babyene ligge med pute i senga, men hvordan er det nå?

Så det var ei her inne som brukte flanell kluter under hodet i sengen, så da er det slutt på å bruke puter nå igjen da eller ??

Blir helt tullete av detta jeg.

Ikke pute , pute, ikke pute.

Ligge på siden, ryggen , magen.

Den gjelder vel fortsatt den " denne siden opp" bodyen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vanlig å bruke pute nei :o) Var på svangerskapskurs på tirsdag, og der ble dette nevnt.

Og sove på ryggen ja :o)

Skrevet

På Siv anbefaler de pute. Jeg kommer til å bruke det noe, ivertfall på dagtid.

Å ligge på magen er vel det hun svenske har anbefalt og fått så mye kritikk for pga økt fare for krybbedød. Litt på sidene er nok fint. Passe på å bytte, så ikke skuldrene til barnet vokser skjevt (snakka med ei dame som hadde litt skjeve skuldre pga dette). På ryggen er jo vanlig også da.

Skrevet

Jeg fødte også i 2003, og da fikk vi beskjed om ikke å bruke pute! Så tror disse anbefalingene er veldig forskjellig etter hvem en snakker med:-) Nå syns jeg det er mye snakk om at de skal ha en lite pute, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre denne gangen... Det er ikke lett dette, en vil jo gjøre det som er best for barnet..... Babyen kommer til å ligge på lammeskinn, så kanskje jeg gjør som sist, skinnet er jo mykt og , legger bare putevaret eller en gas/flanellsklut oppå, i tilfelle gulping:-)

Når det gjelde sovestilling har jeg nå lest at det er fortsatt er på ryggen som gjelder om natten, men at en skal prøve å variere litt om dagen!?! Ikke vet jeg... Får forhøre meg litt mer om det der tror jeg....

Skrevet

Rådet nå: er veldig tynn pute for å få bedre sirkulasjon rundt nakke og hode, men velger en å la være betyr det ikke så mye fra og til. Det viktigste er at babyen ikke ligger på en tykk hodepute i sengen.

Barnet skal legges på ryggen når det skal sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...