Oledoledoffen Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Heisann Tenkte gutten min (2 år og 4mnd) skulle få lov til å lage julepresanger som han kunne gi igjen når han får av tanter og onkler, besteforeldre osv. I fjor malte vi bilder med fingermaling, så det er allerede brukt. Ville høre om det var noen her som hadde noen gode idéer til noe vi kunne lage
mammae:-) Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Vi har kjøpt slike tegne og male selv årskalendere, så har hun vert med og limt inn bilder av seg, tegnet og malt litt og brukt stempel ol... det synest hun var kjempestas:-) I fjor lagde hun handavtrykket sitt på et ark og jeg skrev på diktet: hender., til pappa og besteforeldre.
Oledoledoffen Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2006 Er det diktet med "frustreret, hender på veggen, snart er jeg stor osv?" Har lest det, men husker ikke helt hvordan det er. Et tips til hvor jeg kan finne det??? Takk for forslagene!
Magda73 Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Hvor får du tak i slike årskalendere? Det høres kjempefint ut. Fin gave fra poden til onkel som fyller 30 også.
dama Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 da sønnen gikk i barnehagen fikk vi det diktet hender et eller annet i julegave... og jeg synes egentlig det var litt vel drøyt... nei, rettelse... jeg synes det er skikkelig trist... finner det ikke akkurat nå, men minnes at det var et eller annet om at nå er jeg liten og setter avtrykk overalt, men snart blir jeg stor og da slipper du å være lei deg..... herregud! barna mine er vel ingen byrde bare fordi de er barn?? hva med å lage gipsavstøpninger av hendene eller føttene som de kan henge på veggen? eller rulle honninglys... hva med å bake noen småkaker og ha på glass som blir malt med glassmaling?
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 jeg har selv ett barn på to år,snart tre.. og har jobbet i bhger... det jeg har latt mitt barn og barna i barnahagenefå lage til sine foreldre,tanter besteforeldre osv er..og la de få male på en porselens tallerken eller kopp.. kjøpes billig på ikea eller andre steder..kjøp porselensmaling og la de få pludre litt selv oppå en tallerken f.eks.. min mor og far ble utrolige glade da min datter lagde det til dem..og de herdes bare i en vanlig stekovn..selv fikk jeg også en kopp av min datter som hun hadde malet på i sin bhg.. den beste gaven..
dama Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 det hørtes skikkelig fint ut! det tror jeg jommen meg vi skal lage en gang også! takk!
mammae:-) Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Slike male og tegne selv kalendere har dei vertfall i bokforetninger. Diktet er slik: Det hender... Det hender du vert lei deg, fordi jeg er så liten. Eg set merker alle plasser, og kan gjer deg ganske sliten. Men ein dag vert jeg større, ja ein dag vert jeg stor,- og alle mine avtrykk blir bare svake spor. Her har du eit lite avtrykk så du kan hugse og forstå Kor søte hender jeg hadde den gong dei var små... (må ikke tolkes "bokstavleg "da..
dama Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 det er den biten her jeg synes er så grusom: Det hender du vert lei deg, fordi jeg er så liten. Eg set merker alle plasser, og kan gjer deg ganske sliten. vi har den på bokmål da....
~sjiraff~ Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Vi skal gjøre det samme som i fjor. Besteforeldre skal få glassjuletrekuler som snuppe har malt rød og grønn glassmaling på. Det blir kjempefint!
Lepje Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Den ideen likte jeg. Hvor kjøper du disse glassjuletrekulene?
*MeA* Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Vi har laget honninglys. Kjøpte bivoks og veke på apoteket. Jeg klipte og jenta mi rulla lysene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå