Gå til innhold

er så lei meg.... f...

Anbefalte innlegg

ble sykemeldt lenger da jeg fysisk og psykisk har havnet nedi "kjellern". gråter og sliter... aldri hatt det sånn før.. kommer innom jobben for å levere sykemelding. får da høre at detta forsøket kunne jeg ventet med og at de sleit på jobben og vurderte å si meg opp. da en styrer må være på jobb liksom.... Knakk fullstendig jeg. alt er liksom min feil detta her.. har jo ikke særlig lyst til å komme tilbake på jobb da.. uff. første gang jeg opplever dette. Blir helt satt ut jeg. hvordan har dere andre det i henhold til jobben? er dere blitt sykemeldte? jeg har jo blitt ekstra sykmeldt nå, det var jeg ikke sist. har test dag til torsdag 14, og er sykemeldt til 20. legen ville mest sannsynelig sykemelde meg lenger sånn at jeg kunne få tid på meg til å komme opp av kjellern. så går jo ut fra legen med positiv innstilling, kommer på jobb og alt blir bare bryti rett ned i kjellern igjen.. Faan, det irriterer meg at jeg skal ta meg så nær av det...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391186-er-s%C3%A5-lei-meg-f/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva??????!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva slags drittfolk er det på jobben din da???

Si deg opp?????!!!!

Men søte deg, det har de ikke lov til en gang, så ikke tenk på deg. Hvilken gyldig grunn kan de finne på til å kunne si deg opp? For at du holder på med prøverør? Er for mye sykemeldt? Nei, vet du hva!

Nå ble jeg så sint at jeg nesten spyr!!!!!!!!!

Hva jobber du med?

Vel, jeg har vært og ikke vært sykemeldt under mine 5 forsøk. Har ila de siste 2 årene hatt en MA i uke 11. Har hatt 3 operasjoner og som sagt 5 forsøk. Ja, jeg har vært borte i fra jobben min del og har også "fått høre det".

Feks. " Ja, vi vet jo hvorfor du vil ha mere lønn - du skal jo snart ut i permisjon" What???!!! Og de har skuffet meg på mange andre områder og med dumme kommentarer.

Jeg var så dum at da alt dette hendte meg, så la jeg alle kortene på bordet og sa hva som hadde skjedd og hva som ventet meg med ivf m.m. Og jeg ga beskjed til sjefen i god tid for hver gang jeg skulle noe, enten det var forsøk eller operasjon, slik at de hadde tid på seg til å ordne med folk etc.

Og hva var og er takken for det?????!!

Gud, nå blir jeg dårlig altså....

Nå er jeg endelig gravid og du kan tro at de skal få vite det. Den dagen de har rett på å få vite det, da skal jeg si det. Og før det? Glem det!!! Jeg gjør det jeg må gjøre og så kan de jo baer drømme om å få si meg opp.

Nei, lille venn - slapp av og prøv å ikke la det gå mer inn på deg. Veldig enkelt å si...jeg har slitt mye med dårlig samvittighet pga jobben, det kan jeg love deg.

Men jeg blir så sint og lei meg....vet de ikkke hva det gjør når de sier sånt? Skal en gå rundt å føle seg som litt mindre kvinne da en ikke kan få barn på vanlig måte og i tillegg måtte ha dårlig samvittighet for det og alt rundt en????!!!!

Altså, vi lever bare en gang og vi blir ikke yngre akkurat. Nå må dette snart ta slutt og en må få lov til å gjøre det som er mest riktig for en selv,så må andre bare akseptere det og holde kjeften sin godt igjen!!!

Vi er alle forskjellige og har forskjellige behov.

Tenk kun på deg selv og gjør det som er riktig for deg, så prøver du å gi en så god faen i de andre som du bare kan!!!

Og kom deg opp fra kjelleren igjen! Du hører ikke hjemme der, det gjør de åndsvake folka på jobben din......og husk å hvi nøkkelen når du låser kjellerdøra godt igjen!!!

God klem:)))

takk. uff ja, vet jo sjøl at nå må jeg slutte å ha dårlig samvittihet for det. jeg jobber i barnehage som styrer/ped leder. Men jeg går jo hele dagen å tenker på de andre ansatte på jobben som sliter i gjen der, og det ikke blir satt inn ekstra folk.. MEN, nå er det NOK. nå skal jeg bare tenke på meg selv, komme meg opp fra kjellern og låse døra og hive nøkkelen, som du sier: Bra sagt:)

Takk

Alvorlig talt!!!?????!!!!

Nå ble jeg skikkelig irritert her jeg sitter:-(

Du skal vite det at det ikke er deg det er noe galt med. Tydeligvis vet ikke folka på jobben din noe som helst om hva denne prosessen innebærer. Det er utrolig tungt psykisk, og det blir jo ikke akkurat bedre med sånne usmakelige kommentarer.

Legen sykemelder deg fordi han ser at det er nødvendig!! Husk det....

Mange store gode klemmer fra

Nei fy ##"¤!?7!!! Er det mulig.

Dette var ikke hyggelig lesning!!

For noen...ja finner ikke ord.....de på jobben din....!! Grrrr.

Uvitende personer som aldri har opplevd motgang eller kan skjønne at folk har det vanskelig!!

Jeg bruker å tenke om sånne folk at de er fattige! Fattige fordi de ikke har evnen til å sette seg inn i andre folks følelser og livssituasjon. Fattige på livserfaring - mange har alltid hatt medgang og vet ikke hvordan motgang kjennes engang....De vet rett og slett ikke bedre! Og sånne folk finnes dessverre på alle arbeidsplasser...... Man må rett og slett lære seg å godta, og overse/ høre folk som er så vanvittig ufølsomme (høres brutalt ut, men det er bare sånn det er....sukk)

Prøv å tenke på deg selv og ditt eget beste. Ingen kan si deg opp på dette grunnlaget selvfølgelig, men jeg forstår at det likevel er veldig vondt å få sånne tilbakemeldinger (jeg er også ped.leder...)

Vær sammen med mennesker og venner som gir deg overskudd og energi. Gjør ting du virkelig har LYST til. Tenk på deg selv og dine behov er rådene fra meg.

Ble kanskje litt rotete dette, men jeg håper jeg fikk fram noe av det jeg tenkte på......

Ønsker deg alt godt!!

Klem fra

Annonse

Hei hei! jeg skjønner godt at du du tar deg nær av det. det er skikkelig råttent av kollegaene å si noe sånt, vitner om lite empati og forståelse. jeg jobber selv som ped.leder og vet at det er vanskelig med vikarer og sånt. men de jeg jobber sammen med er kjempepositive og ønsker meg masse lykke til og det er viktig å få sånne tilbakemeldinger når en velger å være åpen(blir jo så sårbar av dette her) - fortell dem hvordan du har det!!!!!!!!!!!!!!!! jeg syns det er skammelig av dem..............jeg har også vært endel sykmeldt pga lang reise og litt komplikasjoner etc. og jeg skal igang igjen i januar og vet jeg må være litt borte da også!!!!!!!!!!!! tross alt er ikke jobben det viktigste her i livet- og det finnes vel flust med jobber.....................lykke til framover

Fy søren, kjenner jeg blir så sint og lei meg på dine vegne!!!!

Du har jo nok, om du ikke skal behøve å få sånt slengt mot deg..........jeg skriver slengt fordi dette er totalt grunnløst og så mangel på empati at jeg nesten hopper her jeg sitter!!

Og de skal liksom jobbe med barn, der nettopp empati er en del av den sosiale kompetansen man ønsker de skal utvikle!!!???? Hallo hva med å se på seg selv først...................

De har absolutt ikke lov til å gi deg sparken!! Jeg sitter som tillitsvalgt i utdanningsforbundet og i reglene der står det at er du som styrer sykmeldt mer enn 1 uke skal stedfortreder settes inn for deg.... Altså dette må de andre på jobben løse styret/FAU eller lignende.

Vær sykmeldt med god samvittighet og ikke la deg knekke:o)!!!!

Oppmuntringsklem

Gjest Bjørnen Collargol

Skjønner ikke at det går an å komme med en slik ufølsomm og usaklik kommentar!!!!

De har jo ikke lov til å si opp deg på dette grunnlaget, men uansett så skjønner jeg ikke at de kan få seg til å si noe slikt.

På jobben min har de full forståelse for det vi går igjennom. Jeg fortalte at jeg kommer til å bli sykmeldt når jeg blir gravid, men at jeg håper å kunne jobbe litt i toget etter de 3 mnd. Da sa en av mine sjefer (som er mann) at jeg måtte ikke risikere noe - heller ta det med ro. Så jeg har ingen ting negativt å si om jobben min i forhold til alt dette. Slik burde det vært hos alle!

Jeg sender over en megastor trøsteklæm til deg og håper at du snart kommer deg opp av denne forferdelige kjelleren.

KLÆM

Ville bare sende deg uendelig mange varme klemmer akkurat nå!!!!!!!!!! Sånne mennesker burde ikke hatt stemmerett.....

Du skal tenke på deg selv nå. Om du hadde gått tilbake til den jobben, er det INGEN som ville takket deg i etterkant for det uansett, så da kan du like gjerne være hjemme. Dette er deg og din kropp, og du skal ikke ha NOE dårlig samvittighet for dette. At de i det hele tatt kan kalle seg mennesker.......nei så absolutt ikke....jeg blir målløs.

Holde deg hjemme med god samvittighet og sykemeld deg lenger!!!!!

Håper du har det bedre nå. Disse "menneskene" fortjener ikke noen tanker en gang:o)

Mange mange klemmer til deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som arbeidsgiver er jeg rimelig sjokkert :o(

Du kan imidlertid ta det helt med ro, for de har ikke lov til å si deg opp! Synd at de ikke verdsetter deg bedre...

Ta tiden til hjelp og slapp av hjemme! Det tar tid å komme seg opp igjen... Det er derfor du nå kun må tenke på deg selv! Husk at det bare er deg selv som kan ta vare på helsen din og det er dette legen din legger forholdene opp til!

Håper du snart blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...