Gå til innhold

Hjemmelagd middagsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil gjerne lage middagsmaten til jenta mi selv, og har noen spørsmål om det. Hun har spist finmoset potet i 4 dager nå, fikk litt gulrot idag. Har tenkt å introdusere en og en matavre slik man skal. Det jeg lurer på er om dere har mm eller mme i maten? eller bruker dere bare kokevannet? Til nå har jeg hatt i litt morsmelk slik at smaken skal være kjent, men det er kanskje ikke nødvendig lenger?

Er det noen som har oppskrifter på god middagsmat? men f.eks kylling eller kjøtt?

Skrevet

Jeg bruker bare litt av kokevannet og bittelitt god olje. Har ikke begynt med kjøtt enda, så har ingen oppskrifter, men det er noen i det heftet du får på hs om mat for spedbarn. Tror ikke det er nødvendig med mm i maten, men du kan hvis du vil.

Skrevet

Etterhvert så kan du "spice"opp potet og gulerøtter med kardemomme og muskattnøtt ;o) Kjempe godt!!!

Kylling fra Kardemommeby er en slager,hmm...nå husker jeg ikke den oppskriften i hue (det er en stund siden jeg har laget den,men lurer litt på om den står på nett siden barnemat.com evnt no)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...