Gå til innhold

Hvordan fortoner barneastma seg?

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på litt over et år som stadig våkner om nettene og er tett i pusten... Har fått beskjed om at det "sikkert bare er forkjølelse, han har jo nettopp begynt i barnehagen", men nå har det vart i flere mnd og han er helt fin om dagen... Kommer ofte etter at han har sovet en stund eller i forbindelse med grining. Noen med erfaring/tips/råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7391047-hvordan-fortoner-barneastma-seg/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. jeg hadde barneastma. Husker ikke helt hvordan det ble oppdaget. Men jeg hadde mye "bronkitt", slimhoste (gikk konstant på slimløsende hostesaft om nettene), begynnende lungebetennelse o.l

Var mye sliten og trøtt om vinteren.

Men dette var i 1987, hell no. Så jeg husker ikke hvordan de fant det ut, eller i hvilken forbindelse.

Men snakk med barnelegen, avæ?

• 4 uker senere...

Sånn hadde gutten min og det på nattestid, mens han på dagtid var ganske fin. Legen fant ut at han hadde ømfintlige luftveier, men ikke barneastma.Gutten vår var også mye plaget med falsk krupp og det startet ofte med at han ble tett i pusten og fikk bjeffehoste etter hvert. Ble også tett når han gråt mye.

Vi fikk en henvisning fra barnelegen til en spesialist på astma.dette kan du si fra om på helsestasjonen.Det er tryggest for barnet å få det sjekket ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...