Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Del Skrevet 8. desember 2006 vi har vært hos lege, barnet har kun trøske på leppene, men det er hvitt og om vi fjerner det kommer det tilbake. vi var hos legen for det og fikk resept på myco. det soppmiddelet. iallefall sa legen bare at vi skulle se an behandlingen. det jeg lurer på nå er hvor lenge, han sa liksom ikke noe spesifikt for oss. har behandling noen bivirkninger på baby ? bør vi vente så lenge vi kan ? eller kan dette bare forårsake at det beveger seg inn til munnen ? at soppen sprer seg mener jeg.....huff dumt legen ikke sa noe litt mer spesifikt enn dette, har iallefall middelet i kjøleskapet klart til bruk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7390111-spm-om-tr%C3%B8ske-og-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babykilo Skrevet 8. desember 2006 #2 Del Skrevet 8. desember 2006 Vi har hatt soppen hele tida og nå er gutten 6 mnd, så jeg er vel nærmest ekspert på området.:-) I følge min siste lege (har spurt meg om flere steder) så er det hverken farlig eller vondt for babyen med sopp. Han sa at behandling kun var nødvendig hvis det er tykt lag på innsiden av kinnet som ikke lar seg skrape bort og/eller det blør. Problemet er at det er helt fryktelig vondt hvis du får det på puppene. Jeg brukte lenge mycostatinen på puppene, og det hjalp, men jeg måtte bruke det støtt. Kom tilbake hvis jeg slutta. Vondt! Så hos den siste supre legen fikk jeg resept på en lapisløsning de lager på apoteket som jeg skulle smøre på. Det hjalp! Ved sprekker, smør på med mm og lufttørr. Nå lever vi med litt sopp uten problemer. Det er nok verre for babyen med massevis av vondt mycostatin hele tida enn sopp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7390111-spm-om-tr%C3%B8ske-og-behandling/#findComment-7391959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå