Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er litt forkjølet, har en del snue, og jeg lurer på om han litt feber også, er varm i pannen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal måle temp, for det termometeret vi nettopp kjøpte fant vi aldri utav - kom så rare resultater på det!

Hva gjør man når barna har feber? Gir vann?

Hva med påkledning - mye på lite på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har erfaring med feber her?

Skrevet

Pass på at han får i seg masse væske ja, vann er fint! Sval temperatur i rommet og ikke for mye klær!god bedring til gutten din!

Skrevet

Har du noen som kan kjøpe et termometer for deg? Har veldig fine i form av en delfin:) på apoteket til rundt 50 kr.

Er han veldig tett kan du legge noen bøker under bena på sengen hans så han ligger litt skrått, da får han puste bedre. Om du ammer drypp litt melk i nesen hans også.

Ellers kan du legge leppene dine mot pannen hans, da kan du også kjenne om han har feber. De små kan raskt få høy feber uten at det trenger å være farlig. Paracet i form av stikkpille eller flytende har god efekt! Har han feber over flere dager bør du kontakte lege.

God bedringklem fra Mag og meg!

Skrevet

Hmm klarer ikke skrive navnet til sønnen min riktig jo... Max skulle det stått! :))

Skrevet

Hei, du burde skaffe deg øretermometer, det er så greit og lettvint å bruke. Da finner du lett ut om gutten har feber! Så lenge barn har under 39 i feber trenger man ikke gi de febernedsettende (man må jo se ann allmenntilstanden da!), det er bare bra for de å ha litt feber, det er jo kroppens måte å bryte med bakterier og virus på. Går den over 39 ville jeg kanskje gitt han en stikkpille, særlig hvis det er på natten. Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...