tikktakk Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Hvorfor sier noen av dere at barnet er 18mnd når det da 1,5år, og 24mnd barnet er jo 2år. JEg blir ikke klok på det det - skal jeg si at barnet mitt er 28mnd tar det jo litt tid før folk forstår faktisk ta barnet mitt er litt over 2år. Jeg svar alltid at han ble 2 i august. Hvor lenge har dere tenkt å si - barnet mitt er XXmnd - fatter ikke at dere husker det heller jeg...hihi
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Helt enig! Min gutt er 21mnd. Men etter fyllte 2år er han for meg bare gutten som ble 2år i vår. For så og bli 2 1/2år. Deretter 3år. Disse mnd bryr jeg meg ikke noe om. Det er rart å høre en mor si at gutten hennes en 2år og 2mnd - hva har de 2mnd bety liksom? Samme greia med 26mnd. Jeg må virkelig regne meg fram:)
Magda73 Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Det kommer vel litt ann på hva man snakker om og hvem man snakker med om hvor nøyaktig man er på alderen. Til hverdags er poden toåringen min, eller eventuelt sier jeg at han er to og et halvt år. Men om jeg er her inne og diskuterer ferdighetsnivået hans, er det naturlig å være mer konsis på alder. Selv om utviklingen ikke er så eksplosiv som de to første leveårene, er det forskjell på et barn på to og tre år. Ellers så er jeg ikke helt sikker på hvor mange måneder poden er, det går mer i snart to og et halvt... (Når jeg regner etter er han 29 mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå