soria moria og nurket Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Tenkte å begynne med smaksprøver på grøt til snuppa på 5,5 mnd, da hun ikke virker mett på bare pupp lengre. Blir veldig glad hvis noen har tid til å svare på følgende: 1) Når det står at man skal starte med 1 teskje grøt, vil det si 1 teskje PULVER som man blander ut, eller 1 teskje FERDIG grøt? Synes det siste høres så utrolig lite ut... 2) Fant bare Nestle 4-mndgrøt med ris og havre, men den er jo med gluten. Er det farlig for veslas mage? (Vi har ikke opphopning av allergier i familien) 3) Grøt som egentlig skal blandes med vann, kan den blandes med mm? Vil gjerne ha i henne så mye mm som mulig 4) Bør hun ha avføring hver dag når vi starter med fast føde? Og hvor lang tid bør det max gå mellom hver gang hun bæsjer? Tusen takk for at du tar deg tid - er nesten litt nervøs for dette grøtprosjektet
så var vi 4 Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 1) De spiser som regel ikke en tskje grøt første gangen, meste parten kommer ut med etterfulgt av et forskrekket blikk 2) Det varierer noe om når det anbefales å gi gluten, Martin fikk det fra han var 5 mnd uten problem. Det er veldig lite gluten i de 4mnd grøtene. 3) det tror jeg ikke, er mme i de grøtene som ikke blir blandet skikkelig ut. Skulle tro det kunne påvirke magen hennes, men er ikke sikker. 4) Når de får fast føde skal de ha avføring daglig (gjelder sikkert ikke i begynnelsen når de ikke spiser så mye). Begynn gjerne med en liten dæsj malt når hun spiser mer enn ei lita skje. Husk å gi henne grøt tidlig på dagen i tilfelle hun får vondt i magen sin. Og aller aller viktigst som du bare MÅ huske: Ha kamera i umiddelbar nærhet for de ansiktsuttrykkene er helt fantastisk moro
nasse nøffen Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 1 en ts pulver=) 2 man skal jo bruke uten gluten frem til 6 mnd, etter vår hs i allefall, så vi bruker mais og risgrøt 3det aner jeg ikke, men d vil jeg jo tro,,, må isåfall være at d går utover konsistensen, mm er jo bare bra 4min har ca hver annen dag, da kommer d skikkelig masse illeluktende=) lukter pyton når de starter på grøt
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 legger bare til: 2:nestle har også maisgrøt som skal blandes med melk, eller finnes det glutenfritt fra hipp hvertfall.. 3:ikke bland med annet enn det som står 4:pernille har ikke avføring hver dag, og hun får grøt=)
soria moria og nurket Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2006 Tusen takk for svar, alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå