Gå til innhold

noen som vet?

cecci79 og Robin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heihei!

Hvor gammel er babyen din da?

Ja du kan søke om dagpenger dersom du ikke har annen inntekt..

Men dersom du skal det må du være AKTIV ARBEIDSØKER, hvor aktiv er jo opp til deg det,men stønaden er jo en midlertidig løsning til du får deg jobb .. Du blir jo tatt inn til et møte etter 3 mnd. for å høre hvordan det går osv. og kanskje få litt hjelp eller noe.. De kan be om å få se søknadene du har sendt eller noe i den dur.. (De kan også kreve pengene du har fått utbetalt, men KUN dersom opplysninger du har gitt dem ikke stemmer...).

Tror du også må bekrefte at du har/får barnevakt dersom du må ut i arbeid..

Ble du litt klokere?

Hvis det er noe mer du lurer på så kan jeg jo prøve å svare så godt jeg kan..

Jeg har selv ei jente på 15 mnd. , er arbeidsledig og mottar penger.

hei. har termin i mars. er student nå, men ferdig utdannet til våren. lurte på å da melde meg arb.ledig fra august eller noe. er jo ikke student lenger da, så egentlig ikke krav på penger fra lånekassen lenger..vet ikke helt hva jeg skal gjøre. står så lite info om de i min situasjon synes jeg:(

Har du hatt noe inntekt i det hele tatt? For hvis du har hatt inntekt 6 av de 10 siste mnd. (før termin)så har du jo krav på fødselspenger.. Og da trenger du jo ikke å melde deg arbeidsledig allerede i aug.

Veit ikke om penger fra lånekassa teller,men det er jo bare å ta en telefon til hvilket som helst trygdekontor å spørre..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...