Gå til innhold

Noen sykepleiere som har ammefri på jobb her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, og må beregne 1 times reisetid til og fra jobb. Jeg skal jobbe i 5 uker, mens pappaen har pappaperm i januar. Skal ha dag- og kveldsvakter. Da er lillejenta 9 mnd. Sånn som det er nå, får hun mm til hvert måltid (også før fast føde). Aner jo ikke hvordan dette er om 1 1/2 mnd, men er jo sannsynlig at jeg fortatt ammer endel... Har derfor sagt i fra til avd. leder at jeg muligens må benytte meg av ammerfri.

Andre sykepleiere her, som benytter seg av det? Hvordan funker det? Og hvordan bør jeg gjøre det? Tenkte det lønte seg å begynne 1 time senere og gå 1 time før eller noe... Men vet ikke helt... Kan liksom ikke se helt for meg at dette vil funke...

Skrevet

dytt

Skrevet

Lurer jeg også på, så dytter jeg =)

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan det kommer til å fungere når jeg skal begynne å jobbe, men det er jo litt lenger til jeg skal begynne da (midten av mai). Regner med at jeg ammer når pappa skal ha permisjon, så da skal jeg benytte meg av muligheten for ammefri. Hadde tenkt som deg å komme en time senere og reise en time før...

Tror ikke det kommer til å fungere for arbeidsplassen at vi gjør det sånn, men det blir nok den beste løsningen i forhold til amming. Dette er jo noe vi har krav på, og vet det er mange som benytter seg av det på min arbeidsplass.

Det blir selvfølgelig veldig vanskelig for sjefen dette, for da mangler det jo en person første og siste timen hver dag. Jeg regner med at jeg da ikke kan ha ansvaret for en pasient, for jeg verken får eller får gitt rapport... Så de seks "pappa-ukene" blir det nok til at jeg "går oppå"... Helt sikkert noen sure medkollegaer også, vi har nemlig en del "gammel-jomfruer" på jobben... Men jeg kommer til å gjøre det som er best for meg og mitt barn!

En svigerinne av meg er også sykepleier, jobber kun natt. Hun sluttet klokka seks hver morgen i de pappa-ukene. Når hun begynte å jobbe etter permisjonen var hun nesten ferdig med å amme, så da tok hun ikke mer ammefri...

Skrevet

hehe- nei, blir nok ikke godt mottatt der jeg er heller... Jeg har fått beskjed om at jeg skal gå oppå, men det blir alltid til at man blir beregnet allikevel...

Men hvis jeg fortsatt ammer, så må jeg bare benytte meg av det.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...