Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Mitt svangerskap har så langt gått strålende. Ingen problemer i det hele tatt. Men...... Jeg har en så ekkel følelse om at dette barnet vil bli født så alt for tidlig. Jeg fikk denne følelsen samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid. Det er jo helt teit - det er jo bare en følelse. Men jeg tenker på det hver dag. Skjønner ikke hvorfor jeg har fått dette for meg. Det er faktisk deprimerende å tenke på. For det er ikke snakk om noen dager før termin, men flere mnd. Jeg er jo en helt normal jente, men denne følelsen er sååå sterk at jeg tror jeg holder på å bli gal. Kan jo ikke si dette høyt til noen - det jo egentlig helt latterlig. Kan jo si at jeg av og til får slike følelser.....og de stemmer. (Jeg føler termindatoer, graviditeter og sykdom når det gjelder nær slekt) Men allikevel.... Jeg er jo ikke synsk eller noe. Jeg tror jo ikke på slike ting engang. Er det flere med slike rare følelser? Vær så snill og si at dette bare en hormoner!
☆Pacific sunset☆ Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Hei! Snakk med jordmor du - med mindre du er synsk så synes jeg du skal ta det med ro. Ikke bra å gå å bekymre seg så fælt i svangerskapet. Prøv å legg det bak deg og tenk positivt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 hei ved forrige svangerskap, så fikk jeg også den følelsen. " jeg vet jeg får en jente, og jeg får henne for tidlig" . 11 uker før jeg hadde termin så fikk jeg rier, og ble innlagt. fikk riedempende og beskjed om å ikke gjøre noe. men jeg gikk frem til termin selv med to små barn alene hjemme. så det går nok bra for deg også uansett :-) De følger jo deg opp, og passer på. men prøv å ikke tenke på det, tenk bare at skjer det så skjer det og legene er der og hjelper deg å vente så lenge som mulig. tror man kan gjøre ting psykisk også.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Jeg har også hatt samme følelse i hele svangerskapet, er nå i uke 25 og har ingen indikasjoner på dette, har ikke hatt noen problemer med noen kontroller osv. Når min mann i går kom og sa at han skal på jobbreise i siste del av svangerskapet så fikk jeg litt panikk. Hva om jeg blir alene under fødsel? Må nesten bare legge til side slike følelser og tenke at hvis jeg skulle få indikasjoner på dette så vil jeg jo straks bli lagt inn, få hjelp til å evt. stoppe fødsel...men ta det opp med jordmor! De er vant til å høre alle slags rare følelser og å berolige deg. Det går nok bra, vi går sikkert over tiden .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå