Gå til innhold

Jeg hater katten min for tiden......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kastrert hankatt på 4 år. Da vi fikk lillegutt måtte han nøye seg med å være mer ute, for han hadde så mye klumper i pelsen og var så ekkel. Jeg følte det var skittent hvor enn han gikk. Vi fikk barbert vekk klumpene i pelsen og nå er han fin igjen. Men han har en uvane at alt som ligger på gulvet skal han tisse på. Han har tisset på en del av veskene mine. Jeg hadde brettet en del klær og lagt i trappa i går som jeg skulle legge inn på rommet nå, de var våte, fordi han hadde tisset på de...må vaske de på ny. Ganske slitsomt å ha katt og baby, men samtidig synes jeg det er viktig at barn kan vokse opp med dyr. Jeg tror aldri jeg hadde klart å avlivet en katt bare fordi han var til bry og ikke syk. Jeg har alltid vært en katteelsker og vokst opp med hund og katt selv, men han irriterer meg....Noen med råd?

Skrevet

Uff det hørtes ikke noe særlig ut!!! Den uvanen må du få slutt på på et vis. En katt på 4 år vet inderlig godt at han ikke skal tisse hvor som helst inne, så det er jo en psykisk grunn til det, et adferdsproblem. Vet ikke helt hvordan du skal få bukt med det men råder deg til å dra innom en veterniærklinikk og snakke med de i resepsjonen. Jeg har fått gode råd om 'katteoppdragelse' der tidligere hvertfall. :)

Går selvfølgelig ut fra at han har kattedo inne, og at du tar han i nakken og løfter han over dit hvis du tar han i å tisse andre steder inne... men dette skulle han jo lært som kattunge.

Skrevet

Uff, slikt er irriterende. Vi hadde det samme problemet med vår avdøde katt (og hun bæsjet også), men det var før babyen kom. Har han begynt med det etter babyen kom? Kan jo være han føler seg oversett, men det har dere sikkert tenkt over. Det er nok uansett noe han forsøker å si fra om, som han ikke er helt fornøyd med.

Skrevet

vi har også katt.. han var to år når vi fikk datteren vår.. jeg vurderte å gi han bort fordi jeg syns han var så plagsom..var så redd for at han skulle ligge seg på datteren vår osv..nå er hun blitt 7 mnd og jeg er kjempe glad for at jeg ikke gav han bort. Datteren min er kjempe begeistret for han. Hun blir helt vill når hun ser han... han har vært redd henne en stund..men nå går han bort til henne og stryker seg opp mot henne..det liker hun kjempe godt..;)

han har aldri tisset inne da..så har vel ikke så veldig mange råd å komme med... har katten et sted som bare er hans? det har katten vår.. det begynte vi med før babyen kom..han har alltid vært babyen min før jeg fikk datteren min..så vi begynte å gi han litt og litt mindre oppmerksomhet..for visste jo at jeg ikke kom til å ha så mye tid til han når babyen kom..

vet at det er mange hannkatter som tisser over alt...de må vise at de er sjefen liksom. søsteren min sin kattunge tisset og over alt..hun gikk på dyrebutikken og fikk et eller annet som hun sprayet litt rundt..da sluttet i allefall han å gjøre det.. så du kan jo gå til en dyrebutikk å høre kanskje?

Skrevet

Først ville jeg fått sjekket om han har urinveisinfeksjon. Om ikke det så kan de begynne med slik tissing hvis de er usikker. Har det skjedd forandringer hjemme? nye møbler? Veldig ofte tisser de på ting som er ukjent...

Men siden det er en hankatt kan det selvfølgelig være markering...

Skrevet

Ja, vi har kattetoalett inne. Han pleier klore på døren når han må tisse og vil ut, ellers så tisser han i kattetoaletten, men det med å tisse på ting som ligger på gulvet har han alltid gjort. Han er stueren, men det er akkurat som han liker å tisse på ting på gulvet. Han er en veldig rar katt igrunnen. Ikke lik som andre katter vi har hatt. Han oppholder seg bare rundt huset når han er ute. Går ikke opp i skogen og leker osv. Han har aldri vært noe sint på andre katter og beskytter aldri sitt territorium. En annen katt kan spise av matfatet hans uten at han bryr seg. Han står kanskje ved altandøren oppe og viser at han vil ut...Når jeg kommer å lukker opp døra, piler han ned trappen og vil heller ut der. Han er ekspert på å gjemme seg rundt i huset, slik at vi ikke finner han. Vi må alltid vite hvor han er når vi legger lillegutt, for han kan plutselig ha sneket seg inn på soverommet.....

Hilsen HI

Skrevet

Har hunkatt på 3,5 år

Lærte henne å ikke tisse inne lenge siden ved å banke på rumpa

og å si Nei, ikke lov

Hele natta hun er ute( ville ikke 1ste tida gå ut heller)

og har ikke behov å tisse om dagen eller kommer hun bort til dora

og mayer da åpner vi

Men det tok sin tid å lære henne ja

Kansje annerledes med hannene

har og hørt fra kamerat til mannen at deres kat liker ikke appelsin og mandarin skål

Så må vi legge det feks ved juletre slik at hun ikke skal ta på den

Hun liker ikke den lukten men det hjalp ikke så mye til oss

kanskje til deg...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...