Benni-min Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Når slutter jeg å røyte så vannvittig. Gutten er jo 4mnd nå, og jeg har ikke ammet siden han var 6 uker. Jeg plukker hårdotter av senga om morgenen, må rense sluket på dusjen etter hver dusj. Tør nesten ikke dra kammen gjennom håret, for jeg må rense den etter hvert drag. Det er hår over alt. Klær, bord, stoler, tutteflasker, gulv OVER ALT. Blir gal. Greit jeg har ganske langt hår, men nå vurderer jeg seriøst å klippe det kort. Må jo ta hår ut av munnen til lillegutt mange ganger til dagen, og for å ikke snakke om hendene hans etter jeg har holdt han litt. ÆSJ, sier jeg bare. Hva kan jeg gjøre??? Har jo spart en stund for å få dette lange håret da, så egentlig vil jeg ikke klippe det.....
Hoppetussa Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Røytinga kommer etter fire måneder uansett amming eller ikke den! :-( hehe, blir hårløs til jul tror jeg! Folat skal hjelpe for å hindre røyting, men frisøren min sa at det bare utsetter det, du mister det uansett dessverre. Vet ikke om du la merke til at du mista mindre da du var gravid? Det gjorde du sannsynligvis, så trøst deg med at du er på "pluss-siden"....
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg sliter med akkurat det samme bortsett fra at jeg ammer fortsatt, da. Min tulle er også 4 mnd og jeg mister hår så det synes for andre... har til og med fått viker.... Men jeg har begynt med B-vitamintilskudd og håper det hjelper!! Det er det eneste rådet jeg har fått og som jeg kan gi deg. Mannen min kaller meg bare "boldy"(skalla).....
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Jeg mister også ekstremt masse!! Har det akkurat likt som deg Heidija og jeg er drittlei Tilogmed inni bleia til vesla finner jeg mine hår ...
Benni-min Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2006 ok, men vet du hvor lenge det står på??? Klipper meg privat, så jeg har aldri vært hos frisør. Kanskje jeg må det nå bare for å få svar på ting. Jeg blir sprø av dette. hehe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Hjelper med tilsludd av b vitaminer.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Kjøp B-vitamin! Det hjalp iallefall meg Begynte å miste hår, da dattera mi var 3 1/2 mnd. Nå er det mye mye bedre!
Milj@ Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Det går over!! Jeg mistet masse hår, men da lille var rundt 5 mnd gikk det gradvis over. Hjalp å stusse håret faktisk, klipte bort alt som var slitt. Så hold ut damer, det går som sagt over
så var vi 4 Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Jeg har akkurat begynt å få håret mitt tilbake. Fåtte spnn stilig pigg frisyre
KaMa Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Jeg endte opp med viker og ekstremt tynt hår, til tråss for b-vitaminer... Det beste du kan gjøre er å akseptere at det er slik, og det vokser ut igjen. Pjokken min er nå 8 og 1/2 mnd og jeg røyter ikke mer nå. Vet ikke helt når det ga seg, men det er vel mellom 1 og 2 mnd siden jeg la merke til at vikene var full av nytt hår. Endte med å klippe meg til slutt, da mitt lange hår var halvert. Og det er faktisk litt deilig å dra fingrene gjenom det nå, til tross for at lengden ikke er helt slik jeg vil ha det så kjennes det myyye tykkere ut nå..
Benni-min Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2006 Takk for svar folkens. Får smøre meg med tålmodighet og håpe det snart roer seg ned. Huff.
Antonita Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 Jeg mistet også mye, nå er det tilbake. Sluttet å miste ca da han var 5-6 mnd.
energica Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 Hei. Når vi går gravide får vi mer hår, vokser ut mye da, og det detter av igjen når vi har født.. så du vil som regel ikke få mindre har enn det du hadde før du ble gravid! Ordner seg dette :-) Men viktig å spise vitaminer når man ammer da :-)
Bambino&brødrene Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 Jeg hadde ALT FOR MYE hår da jeg gikk gravid i sommer. Har hår ned til rumpa og mistet omtrent ingenting i svangerskapet. Var konstant svett i nakken og brukte hårstrikk hele tiden. Nå er det deilig med håret som detter av selvom det er irriterende å finne hår over alt, og spesielt på og under og over på babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå