Gå til innhold

Ultralyd før uke 18


filijokus *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tatt en tidlig ultralyd. Jeg og kjæresten synes det er så lenge å vente til uke 18...

Er det noen som har tips om hvor de er flinke her i Oslo by?

Er 11+1 nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

jeg var på tidlig ultralyd i forigårs hos gynekologen min på majorstuen. jeg er 11+2 dager i dag. det var utrolig stas og kan absolutt anbefales!!! Var innvendig ultralyd, og så den lille tassen/tulla ganske så klart. først lå den helt stille og 'slappet av', som gynekologen min sa, og så våknet den plutselig og sparket med bena og tok armene opp til hodet! fikk med tre fine bilder hjem!

dette + vanlig gynekologisk undersøkelse (ikke celleprøve) + måling av blodtrykk betalte jeg kr 650 for. vel verdt det synes jeg:-)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at rundt uke 12 kan dere høre hjertet hos legen!

(ved hjelp av doppler!)

Det kan kutte ventetiden litt! Jeg skal om 2 uker og gleder meg masse!

 

(Jeg er vel av dem som mener at en ikke skal ta tidligUL med mindre det er pga av komplikasjoner i tidligere el. inneværende sv.skap.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker så tidlig UL som mulig.

 

Jeg har mistet en gang før. Det var antakelig pga. stress fordi barnefaren ikke ønsker å ha noe mer med meg å gjøre hvis jeg ødela livet hans med å sette et barn til verden... Jeg hadde en SA i uke 12, og tenkte den gang at dersom jeg hadde hatt en UL tidligere, kunne jeg kanskje sett dette tidligere at det ikke var liv laga liksom.. Da hadde jeg sluppet å bekymre meg såpass som jeg gjorde etter bruddet med tidligere kjæreste.

 

Min nåværende samboer har også mistet engang før. Så vi står liksom helt likt vi to... Hos han var det sånn at ved UL ble det oppdaget at det ikke var et foster inni der. Men alt annet var der liksom (Vet ikke hva det kalles jeg da).

 

Jeg ønsker derfor UL så fort det lar seg gjøre, sånn at både jeg og samboer kan roe oss ned vedr. det...

 

Kan også fortelle at jeg har høyt blodtrykk som jeg daglig tar medisiner for. Jeg har også diabetes 2, men den regulerer jeg med sunt kosthold. Så jeg vet at jeg kommer til å bli nøye fulgt gjennom svangerskapet.

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal faktisk på UL 22, uke 7 (eller er det uke 6?)

 

Jeg følges nøye opp i og med at dette er prøverør, derfor

får jeg UL så tidlig, og jeg gleder meg som bare det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...