Gjest Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Så du hadde dilla på tomatsuppe, har nettopp hatt dilla på det og synes fortsatt det er godt med en skål eller tre på kvelden :-) Ville bare dele denne oppskriften med deg, den er utrolig god! Tok meg et par skjeer å bli vant til smaken som er litt anderledes enn posesuppene, men nå synes jeg denne er mye, mye bedre. 10 dl vann 2 ss mel 2 ss margaring/smør 2 ss tomatpurre 1 1/2 dl melk 1/2 dl matfløte (kan bruke melk) 2 ts buljong 1 ts salt 2 ts sukker 2 dl makaroni Ha 2-3 dl av vannet i en panne og bruk visp til å piske inn mel og tomatpurre, ha i resten av vannet og margaring og kok opp, ha i makaroni og la koke i 4-5 minutter. Ha i melken og krydderet (resten på listen) og la koke i 5 minutter til. Ha evt egg i.
Etaner Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Oi tusen takk ((= Den skal jeg prøve. Har aldri prøvd og lage tomatsuppe selv før så det skal jeg gjøre. Den virka jo veldig enkel og rask da(-: Jeg kjøpte meg 10 poser med rett i koppen tomatsuppe i går, helt grei den også, men det blir jo litt dyrt da..
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Ja, den er kjempelett å lage, bruker som oftest ca 12-14 minutter fra jeg går inn på kjøkkenet til jeg fornøyd kan ta med meg en rykende varm skål med suppe tilbake igjen, så det er jo kjapt for å være hjemmelaget synes jeg :-) Kan være du må smake den litt til med mer buljong eller salt, men om du topper teskjeene litt så skulle den være akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå