Gå til innhold

kvalm


maren blir storesøster `23.07`

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

jeg er gravid med nr 2 er ca 9 uker på vei. når jeg gikk med min første var jeg sykmeldt hele svangerskapet med kvalme, urinveisinfeksjoner og bekkenløsning. altså var jeg dårlig hele tiden. og nå er jeg blitt så dårlig igjen at jeg ikke orker tanken på å gå sånn resten av svangerskapet. og i går var jeg så dårlig at jeg gråt og gråt og når jeg gråt på det meste ringte mamma og jeg bare hylte i tlf. mamma prøvde å trøste meg men det funke lite, mannen min la seg på sofaen for jeg var utrøstelig men sovna etter hvert. jenta mi på 20 mnd skjønner mer en jeg tror for i dag sto mannen min opp og stelte henne for bhg og da sto hun ved toalettet og kastet opp og sa mamma. hva skal jeg gjøre har noen gode råd.

 

detta ble et langt innlegg

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler såå med deg, det suger krefter fra en så man blir gal..... Jeg har også slitt med kvalme, er gravid med nr 2 og er 11+4 og fortsatt små kvalm. Jeg gikk å kjøpte meg sea-band og de har hjulpet ganske mye, det finnes ingefær tabletter som også hjelper mange. Jeg vet hvor slitsomt det kan være og spesielt når man har barn fra før som krever sitt. Stå på, og blir det altfor ille så får du ringe legen din, de er jo som regel veldig snille med oss gravide:-) Lykke til, mange god bedrings tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler sterkt med deg.. Jeg er gravid for første gang og bare 7 uker på vei.. for 2 uker siden ble jeg lagt inn på sykehus pga kvalme. fikk ikke noe til å sitte.. Ute igjen for en uke siden, men fortsatt like kvalm. kvalm hele tiden hele døgnet =/ ubehagelig.. syntes ikke det er så mye som hjelper... Tar afipran stikkpille hver dag.det hjelper hvertfall så maten blir en stund.... Jeg lever i håpet om at dette går over i januar.. heh.. håpe håpe:)

 

men må vel finnes noe som hjelper?? hva gjorde du mot kvalmen sist da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spiste postafen men det hjalp bare litt. tenkt litt på akupunktur har hjulpet meg for andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Var selv kvalmen helt til uke 19, da hadde jeg prøvd alt, og hadde nesten gitt opp.

Heldigvis klarte jeg å slepe meg ut av huset til ei jordmor som drev med akupunktur, i løpet av de to første behandlingene merket jeg at overskuddet og humøret gradvis kom tilbake:o) Om jeg ikke har blitt kvitt kvalmen helt, så har jeg vertfall fått overskuddet og humøret tilbake:o) Det er deilig det! Er i uke 21 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.. da er det kanskje verdt å prøve, selvom skrekken for nåler er stor.. heh.. ;) jeg er med på alt som kan hjelpe nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er ikke kvalm nå, utrolig nok. Men jeg er bare 5+1 på vei, det kan jo komme.

 

Med forrige barn var jeg gravid heeele graviditeten. Siste gang jeg kastet opp var dagen før fødselen.. Men det som hjalp litt, var å drikke te kokt på fersk ingefær.

 

Og prøv å unngå ting med mye sukker i, det gjør bare vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...