Gå til innhold

Mange som klager over pappan her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Og her gjør vel pappan minst like lite. Men jeg klager ikke. Han skifter ei bleie i uka og koser med henne maks en halvtime om dagen. Tar henne aldri når hun gråter, eller står opp med henne om morgenen de dagene han har fri.

Han lager middag et par ganger i uka og støvsuger, det skal han ha. Men ellers er det jeg som gjør alt husarbeidet også.

Jenta vår sover maks tre timer på dagtid, og fra ni til seks på natta med et målttid. Jeg klarer ikke sove på dagtid, og trenger de timene hun sover tli å gjøre husarbeid/spise.

På en måte er det vel selvvalgt også, jeg gjør ingenting av det. Er det flere som har det sånn, som ikke gjør noe av det?

Skrevet

Signerer her jeg. Som om det var vår familie. hehe Jeg nyter å dille og dulle med lillemann.

Skrevet

Jeg klager egentlig ikke på han selv om han aldri er hjemme. Men han forguder sønnen sin og diller og duller med han når han først er hjemme. Han driver firma og jobber så mye for å kunne ansette flere.

Det hender jeg får nok og er lei av jobbingen hans men vet at det vil bli bedre, så jeg har noe å se frem til. Hadde han derimot kommet hjem kl. 16-17 og latt meg ta alt så hadde jeg reagert, ja.

Skrevet

Min kjære er hjemme klokka tre, så han har god tid til jenta vår. Men noen ganger er jeg bare glad til han jobber overtid jeg, for da får jeg og snuppa god tid alene! Er vel ikke så bra for parforholdet dette her, men blir jo sånn når jeg tar ansvaret for alt, vi lever på to ulike planeter for tida føler jeg.

HI

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok klagd litt tror jeg:-) Men du er jo fornøyd med det, den som taper på dette er jo barn og far som ikke blir kjent..

Skrevet

Han jobber kanskje mens du er hjemme med ungen? Da synes jeg i tilfelle at det ikke er så mye å klage over hvis pappaen gjør mindre husarbeid. Her gjør jeg alt av husarbeid for tida, men så har pappaen pussa opp stua, tatt hagen, laga trapp utenfor inngangsdøra + mye annet vedlikeholdsarbeid det siste halvåret. Vi er tradisjonelle akkurat der, men det kommer av at jeg ikke eier praktisk sans på noe annet enn husarbeid, og at han er en skikkelig handyman. Når summerer det vi gjør, kommer vi temmelig likt ut.

Vi har to barn nå. Da vi fikk vår første, skiftet pappaen bleier til den store gullmedaljen. Nå er det nesten bare jeg som gjør det, men det kommer av at han har tatt hovedansvaret for den største. Når jeg tar kveldsstellet på babyen, er pappaen fullt opptatt med kveldsmat og kveldsstell for den største. Sånn sett føler jeg at det er stor forskjell på det å ha en og to.

Jeg ser/ hører at mange pappaer ikke har noe forhold til dette med babyer. Jeg tror mye handler om manglende selvtillit, og kanskje at de føler at det ikke er deres område? Jeg har hørt mange pappaer si at de gleder seg til at ungen blir større, for da kan de komme mer på banen. Jeg håper at det er tilfelle for deres del, og at han får nærere forhold til ungen senere. Men det kan kanskje være lurt å prøve å backe ham litt opp, og prøve å vise at du tror at han klarer å få et forhold til babyen allerede nå. Han trenger kanskje litt hjelp til å komme seg på banen.

Skrevet

Dessuten synes jeg ikke det er så verst hvis han koser med henne en halvtime om dagen! :-)

Skrevet

Maks en halvtime om dagen! :-) Men greit nok det. Men tatt i betraktning at hun er våken fra han kommer hjem klokka tre til hun skal legge seg i ni-tida, så synes jeg igrunn ikke det er så mye.

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke ber han gjøre så mye med minsten er at jeg vil han skal VILLE det, ikke gjøre alt av plikt og for å gjøre meg fornøyd. Når jeg ser en trøtt og misfornøyd mann som MÅ skifte en bleie eller mate e.l, så gjør jeg det heller selv. Da er han iallefall blid og førnøyd når han først koser med lillegutt. Når jeg BER han gjøre noe, sitter jeg bare å ikke føler meg vel.

Men han begynner å bli bedre og bedre med å ta han nå når han blir større og gir mer respons. Det er jo koselig.

Skrevet

Det eneste jeg er litt sur for, er at han ikke tar del i det som ikke er så koselig også, som å roe henne ned når hun skal sove.

HI

Skrevet

Hm... Ja, jeg skjønner at det ikke er noe trivelig å måtte kommandere ham til det. Det vet jeg ikke er noen god følelse. Noen pappaer har som jeg skrev ikke så nært forhold til babyer, men kommer mer på banen senere. Det tror jeg gjelder de fleste, selv om det dessverre er sånn at mange mammaer må ta det meste av ansvaret senere også.

Hva med å prøve å "lure" pappaen til å gjøre noe han liker sammen med ungen? Det passer kanskje bedre når ungen blir større. Få ham til å ta ungen med på fisketur, forballkamp eller hva nå enn pappaen er opptatt av. Kanskje må det litt mild tvang til i starte for å få ham til å bli vant til å bidra?

Skrevet

Hei! Vet ikke hvor gammel babyen din er, men det høres jo deilig ut med så mye sammenhengende søvn som du får da :-) Hvis man har hatt noen netter der halvannen time er max sammenhengende, er det vanligvis ikke noe problem å få sovet en time på dagtid ;-) Og tre timer til mat/husarbeid/avslapning på dagen er jo også kjempebra.

Med tanke på at faren jobber og du er i permisjon, er det vel ikke så gal fordeling at han støvsuger og lager middag innimellom, og du gjør resten, siden du føler at du har god tid til det på dagen.

De det her går mest utover er vel egentlig far og barn da, hvis de ikke får vært noe særlig med hverandre. (Max en halvtime om dagen tilsier vel at de ofte knapt nok sees?) Håper jo det endrer seg etterhvert da, for barnets og farens skyld (og det kan være at du også etterhvert vil sette pris på det om dere er to foreldre om å ta dere av barnet/barna)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...