Gå til innhold

Hjelp!!! Nå våkner mini 1-2 ganger i timen på natta. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9 mnd og har til nå sovet rolig og godt på natta.

Siste to dagene har han våknet hyppig. Vi våkner da av at han sutrer, gråter eller pludrer. Vi gir smokk og han legger seg til å sove igjen.....for så å våkne 30-60 min senere igjen.

Hva kan det være?

Virker ikke som han har vondt eller er sulten for da han han nok ikke lagt seg til med en gang smokken kom i munn.

Trenger deres hjelp nå damer, har bare sovet 1 time sammenhengende siste døgnene, GJESSSSP!

Skrevet

Bruker du babysafe (nattpose)?

Hvis ikke, vil jeg anbefale deg å prøve.

Forøvrig tror jeg de fleste har slike perioder der de er en del våkne på natta. Gutten min er 7mnd og har de siste to ukene hatt en kt på 20-90min hver natt der han er våken. Ligger stort sett bare å babler da.

Skrevet

Nye tenner?

Separasjonsangst?

"Bare en periode som går over"?

Teste ut grenser?

Har ei snuppe som ikke vil sove på dagtid nå jeg, hun er 4 mnd. Det er så slitsomt med en overtrøtt baby!

God søvn!

Skrevet

Det er visst også vanlig at når de blir mer aktive er det vanskaligere for dem å finne roen når de skal sove...

Vi sleit med det du beskriver fra han var 5 mnd til ca 8 mnd:-(

Skrevet

Ikke jeg som er HI, men jeg spør deg En kjapp en mens jeg strikker (Tatt fra reklamen?) likevel: Vår jente er nettopp blitt 8 mnd., og har sovet urolig om natten siden hun var 5 mnd.

Gikk det over av seg selv, eller måtte dere iverksette noen tiltak???

Skrevet

Tusen takk for svar dere!!

Ser ikke ut som om han plages av kommende tenner, kjempe humør på dagen men litt mer aktiv.

Ser at flere opplever/har opplevd lignende.

Noen som har gode råd?

Skrevet

Må legge til at han ligger i babysafe og har gjort det i flere måneder siden han sparker av seg dyna.

Separasjonsangst merker vi i hvert fall ikke noe til på dagtid.

Skrevet

Trenger gode råd!

Opp :-))

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg, men.........

Snuppa er 8 mnd, og er akkurat slik som du beskriver. Den siste måneden har hun våknet 5 - 6 ganger hver natt. Hun legger seg kjempe fint kl 19, og sover godt til ca kl 24. Så begynner helvete.......... Hun skriker ikke spesielt mye, men roper ma ma ma ma ma. Kommer jeg ikke etter en liten stund da, så begynner hun å brøle! Hun vil gjerne leke med bamsen sin, hiver den ned i sengeenden, åler seg ned for å hente den, roper igjen, og slik holder hun på.

Jeg har snakket med helsesøster, men hun hadde ikke noen råd eller tips å komme med. Forresten, hun foreslo å begynne med alergimedisinen Valergan. Jeg snakket med fast legen min, men hun ville ikke skrive ut dette til oss i første omgang. Hun tipset meg om akupunktur, og i forrige uke startet vi med dette. Snuppa har fått nåler to ganger nå, og i går var hun langt mer rolig enn tidligere. Kun 3 ganger hun våknet den natten, så jeg har litt forhåpninger til i natt.

Hun ligger forresten på eget rom. Hun bruker ikke smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...